ابلاغ حکم ۲ سال حبس به یک شهروند سنندجی/سند

محمدنعیم محمد پور، فعال سیاسی اهل سنندج از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد نعیم محمد پور، فعال سیاسی کُرد ساکنین روستای حسین آباد سنندج به اتهاماتی از قبیل، «عضویت در گروه معاند نظام، فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های معاند و اجتماع و تبانی» از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس تاریخی که در برگه ابلاغیه درج شده، این حکم در ۲۶ بهمن  به وی ابلاغ شده است.

مصداق اصلی اتهامات وارده به این فعال مدنی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب سنندج، براساس گزارشات اداره‌ اطلاعات سنندج و اطلاعات سپاه در «حمایت از گروه‌های معاند نظام از طریق تهیه‌ی آذوقه و کمک مالی» عنوان شده است.

محمد نعیم محمد پور ۴۵ پنج‌ساله، در آذرماه سال جاری از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت وبدلیل وخامت حال جسمی و مشکلات قلبی با سپردن وثیقه یکصد و پنجاه میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.
گفته شده،« این فعال سیاسی کُرد متأهل و دارى یک فرزند معلول بوده و خود از بیماری قلبی رنج می‌برد.»

گزارش شده است، «نعیم محمد پور در سال ١٣٨٠ شمسی نزدیک به ۱۵ هزار جلد کتاب الفبای کُردى را با هزینه خود به چاپ رساند و همچنین درزمینهٔ دفاع از محیط‌زیست، فردى فعال بوده است.»

گفتنی است، شهرام فرهادی، هم پرونده وی نیز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید