گزارش تکمیلی از روند پرونده‌ی «حمیدرضا امینی» فعال تلگرامی در بازداشت و اعتصاب غذا

حمیدرضا امینی، فعال مدنی ٢٨ بهمن ماه به زندان فشافویه منتقل شده بود، همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و ممنوع الملاقات است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، این فعال تلگرامی، روز ۱۱ آذرماه ۱۳۹۶ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما به دلیل عدم همکاری با وزارت اطلاعات در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۶، به زندان تهران بزرگ مشهور به “فشافویه” منتقل شد و از آن زمان تاکنون در اعتصاب غذا است.

وی پیشتر خبر اعتصاب غذای خود را طی تماس کوتاهی به همسرش «سودابه نامدار زنگنه» داد و گفته بود “رفتار بازجویان با وی بسیار بد است.”

همسر حمیدرضا امینی گفت: «او از ناحیه چشم و گوش رنج بسیاری می‌برد و بارها در این ارتباط با ماموران زندان صحبت کرده است، ولی مسئولان مربوط به این موضوع هیچ ترتیب اثری نداده اند، به او گفته‌اند باید تمامی همکاران خود در کانال تلگرامی آریوبرزن را معرفی کنی تا با تو راه بیاییم.»

همسر این فعال مدنی افزود: «به شدت نگران حال همسرم هستم. سه ماه است او را ندیده‌ام. تمام تلاش خود را کرده ام که بتوانم ملاقات کوتاهی با همسرم داشته باشم، هر روز به دادگاه مراجعه می کنم، ولی هیچکس پاسخگو نیست و به من گفته اند به خانه ات برگرد و منتظر بمان، اگر بخواهی حرفی بزنی برای خودت هم بد می‌شود و قاطی پرونده‌ شوهرت می‌شوی و به زندان می‌افتی؛ تا اینکه تماس گرفت و گفت بعد از اعتصاب غذا، چند بار حالم بده شده و مرا به بهداری برده‌اند. پریشب هم دو بار بی‌هوش شده و او را به در بهداری زندان بردند و خواستند به او سرم وصل کنند که موافقت نکرده و گفته یا برمی‌گردم اوین و به خواسته‌ام می‌رسم، یا می‌میرم و جسدم بیرون می‌آید.»

در همین رابطه پیشتر هم «محمدحسین آقاسی» وکیل وی علیرغم دستور قاضی پرونده و تلاش برای ملاقات موکل خود، موفق به دیدار با وی نشد و مامورین زندان اوین با نادیده گرفتن دستور قاضی، مانع از ملاقات وی با همسر و وکیلش شده اند.

حمید رضا امینی به اتهام‌های  “نشر اکاذیب و توهین به مسولان نظام جمهوری و توهین به مقدسات” تفهیم اتهام شده و برای آزادی موقت او وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

این زندانی سیاسی دارای دو فرزند پسر به نامهای امید ١٢ ساله و نوید امینی ٨ ساله است. گفته شده “خانواده وی از تامین وثیقه صادره عاجز است.”

تصویری از متن دادنامه حمیدرضا امینی که در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته است در  پی می آید:

برای عضویت در کانال تلگرام کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران اینجا کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل