آخرین وضعیت فعالان مدنی بازداشت شده در شازند اراک

در تازه ترین تحولات پرونده، فعالان مدنی بازداشت شده در شازند اراک، روز گذشته محمد نجفی وکیل زندانی محبوس در زندان اراک از بند تشخیص این زندان به بند ۸ منتقل شد.علی باقری همچنان در بند تشخیص نگهداری و قرار کفالت بهزاد علی بخشی به وثیقه تغییر کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۲ اسفند ۱۳۹۶، علی نجفی وکیل زندانی محبوس در زندان مرکزی اراک از بند تشخیص این زندان به بند ۸ منتقل شد. علی باقری دیگر فعال مدنی همچنان به صورت بلاتکلیف در بند تشخیص زندان اراک نگهداری می شود و قرار کفالت ۵۰ میلیون تومان بهزاد علی بخشی فعال مدنی اهل شازند به وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تغییر کرده است.

گزارش شده است، قرار بازداشت محمد نجفی و علی باقری، دو تن از فعالین مدنی اهل شازند در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ به مدت یک ماه از سوی دادسرای شازند تمدید شده است.

گفتنی است، پیش‌تر علی باقری ، محمد نجفی دو فعال مدنی شهر شازند که پی‌گیر پرونده وحید حیدری از کشته‌شدگان در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک بودند، بعد از ظهر ۲۵ دی ماه سال جاری ازسوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اراک منتقل شدند.

بهزاد علی بخشی دیگر فعال مدنی و از بازداشت شدگان پرونده پی گیری وحیدی حیدری نیز پس از دریافت برگه احضاریه از دادگاه روز ۳۰ دی ماه سال جاری با حضور در دادسرای شازند، بازداشت و به زندان اراک منتقل شد.

علی باقری، محمد نجفی، کیان صادقی و بهزاد علی‌بخشی از شهر شازند اراک و عباس صفری از شهر آستانه معترضانی هستند که در دی ماه سال جاری طی یک پرونده بازداشت شدند.

کیان صادقی به شرکت در اعتراضات و تبلیغ علیه نظام از طریق تهیه فیلم و عکس در مراسم ختم مادر محمد نجفی” متهم شد و باقی افراد به “شرکت در اعتراضات، اخلال در نظم عمومی، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب (در رابطه با پرونده جان باختن “وحید حیدری”)، راه اندازی و عضویت در گروهای معاند نظام تفهیم شده و برای آقایان نجفی و باقری علاوه بر این اتهامات مصاحبه با رسانه های خارجی هم به پرونده آنان اضافه شد.”
در حال حاضر از میان بازداشت‌شدگان عباس صفری و کیان صادقی موقتا آزاد شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید