ابراز نگرانی جمعی از زندانیان سیاسی سابق در رابطه با وضعیت سلامت دراویش بازداشت شده

در درگیری‌ها میان نیروهای انتظامی با دراویش گنابادی معترض در سه روزهای گذشته، بر اساس گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ایران،  بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش بازداشت شدند که برخی از این بازداشت شدگان با وجود وضعیت وخیم جسمانی بر اثر ضرب و جرح از سوی نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس شخصی و عدم رسیدگی درمانی به زندان قرچک ورامین( بازداشتگاه زنان)، اوین و فشافویه(تهران بزرگ) منتقل شدند.

در همین رابطه جمعی از زندانیان سیاسی سابق، با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را از وضعیت سلامت دراویش مجروح زندانی اعلام کردند.

متن کامل این بیانیه که یک نسخه از آن  به دست کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده است را در ادامه می خوانید:

سالیانی است که ایران عزیزمان گرفتار ندانم‌کاری‌ها و عدم پذیرش مسئولیت صاحب‌منصبان در قبال برخورداری از قدرت و کارهای صورت گرفته است و در اغلب موارد نیز با خویشتن‌داری و مدارای مردم از بحران‌های دامنه‌دار ممانعت به عمل آمده است.

طی چند ماه اخیر حوادث تاثرآوری در خیابان گلستان هفتم، مکانی که منزل قطب دراویش گنابادی است به وقوع پیوسته است که بوضوح ضرورت تامل و تدبیر بیشتر حکومت را یادآور می‌شود.
در جریان این وقایع، برخی از نیروهای ضد شورش و لباس شخصی و بسیج مبادرت به اعمال خشونت و ضرب و جرح دراویش کردند که گمان می‌رود عکس‌العمل و خشم ناگهانی دراویش را درپی داشته و نهایتا نتایج ناخوشایندی را به بار آورد.
ما امضا کنندگان این نامه که سالیانی را در زندان همبند دوستان دراویش بوده‌ایم، ضمن تقدیر از درایت دلسوزان نیروی انتظامی و محکوم نمودن حمله لباس شخصی‌ها و نیروی بسیج به گلستان هفتم و نیز تاکید بر مشی آرام و صلح‌طلب دراویش، نگرانی خود را نسبت به وضع و حال دوستان مجروحی که در بازداشت بسر می‌برند و سابقه بیماری‌های مزمن دارند اعلام می‌داریم.
در پایان ضمن تاکید بر وظیفه صاحبان حکومت بر تامین عدالت و قانون، مسئولیت قطعی آنها را در حفظ جان و سلامتی دراویش زندانی یادآوری می نماییم.

امضا کنندگان:
امید نوروزیان، امیرنوذر نوری پور، عارف درویش، مهدی یوسف‌پور، کاظم معتمد، امیرحسین قنبری، نوید کامران، حسن طرلانی، بابک آسیایی، کوروش کوهکن، مسعود سیفی‌زاده، امیر بهمنی، کوروش قاسمی، رضا رستگار، حمیدرضا یزدانی، عمران معصومی، مهدی نوذر، مصطفی عزیزی، سید محمد ابراهیمی، سهیل اسماعیل زنجانی، محمود اسدی، مجید تمجیدی، کامران ایازی

بنا بر آخرین اطلاعات به‌‌دست‌ آمده؛ تعداد زیادی از دراویش گنابادی که در حوادث تلخ خیابان گلستان هفتم به‌شدت آسیب دیده بودند پس از مداوای سرپایی از بیمارستان‌های سجاد، رسالت، لبافی‌نژاد و خاتم‌الانبیا به زندان‌های قرچک و فشافویه منتقل شده‌اند.

به گفته سایت مجذوبان نور، نزدیک به دراویش گنابادی تعدادی از دراویش در این درگیرهای جان باخته و همچنین گزارش شده است، تعدادی از دراویش همراه با ضرب و شتم در خرم آباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید