احمد کریمی پس از تحمل ۹ سال حبس به صورت مشروط از زندان رجایی شهر آزاد شد

احمد کریمی نجار، زندانی سیاسی پس از تحمل حدود  ۹ سال حبس  در ساعات پایانی روز گذشته بصورت مشروط از زندان رجایی شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمد کریمی نجار، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر پس از تحمل حدود ۹ سال حبس از محکومیت ۱۵ ساله خود روز گذشته ۷ اسفند ۱۳۹۶ به صورت مشروط از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

احمد کریمی نجار ۳۸ ساله از زمان بازداشت در اردیبهشت ۱۳۸۸ تا کنون به ترتیب در زندان‌های اوین تهران، زندان گنبد کاووس و زندان رجایی‌شهر کرج محبوس بوده است.

احمد کریمی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ در محل سکونتش در اسلامشهر تهران بازداشت و به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد، او نحوه بازجویی‌هایش طی ۴۰ روز انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین را در نامه ای خطاب به رسانه ها اینگونه شرح داد: «وقتی من شروع کردم به تعریف کردن، گفتند ما اینها را می‌دانیم، اما اینها را نمی خواهیم ما چیز هایی را که خودمان می گوییم را تو می نویسی واگر ننویسی خواهر و مادرت را می آوریم، من ناچار همکاری کردم. تمام چیزهایی را که می خواستند را نوشتم و بعد از آن برخوردشان با من بهتر شد و هر دفعه با چای و سیگار پذیرایی می کردند ومی گفتند نگران نباش ما با شما همکاری میکنیم شما به علت نا آگاهی دچار مشکل شدید و بعد از مدتی آزاد خواهید شد.»

او با وجود آن که قبل از انتخابات ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، در جریان دادگاه‌های نمایشی سال ۱۳۸۸ به همراه متهمین اعتراضات موسوم به جنبش سبز در دادگاه شرکت داده شد، در جریان این دادگاه‌ها که بخش‌هایی از آن به صورت گزینشی از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، تعدادی از معترضین به نتیجه انتخابات وادار شده بودند که علیه خودشان اعتراف کنند.

دادگاه انقلاب در دی ماه ۱۳۸۸ احمد کریمی را به اعدام محکوم کرد، این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدیدنظر در فروردین ۱۳۸۹ به ۱۵ سال و سه ماه حبس و تبعید به زندان گنبد کاووس کاهش یافت. او همچنین به اتهام خروج غیرقانونی از کشور به یک سال حبس محکوم شد. اوایل شهریور ۱۳۸۹ و با اجرای حکم، احمد کریمی از زندان اوین تهران به زندان گنبدکاووس تبعید شد، او اواخر سال ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و تا پیش از اعزام به مرخصی در بند ۱۰ این زندان نگهداری می شد.

 گزارش شده است، خانواده احمد کریمی با توجه به دوری راه و مسافت زیاد از اسلامشهر تا گنبدکاووس، بیش از ۴۴۴ ماه بود که وی را ملاقات نکرده و از حال او بی خبر بودنددر ساعات پایانی روز گذشته مورخ ۷ اسفندماه، احمد کریمی زندانی سیاسی پس از تحمل حدود ۹ سال حبس از محکومیت ۱۵ ساله خود، بصورت مشروط آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید