مخالفت با مرخصی استعلاجی یک زندانی سیاسی کُرد

درخواست مرخصی استعلاجی «محمد حسین رضایی» زندانی سیاسی کُرد، با مخالفت دادستانی میناب مواجه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، «محمد حسین رضایی» زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب روز ١٣ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در یکی از بیمارستان‌های بندر عباس مورد عمل جراحی قرار گرفت و بدون طی دوره درمان به زندان میناب بازگرداننده شد. به دنبال آن درخواست این زندانی برای مرخصی استعلاجی با مخالفت پزشک قانونی و دادستانی میناب مواجه شده است.

گفته شده این زندانی سیاسی بیمار درخواست کرده است تا دوران نقاهت بیماری را در خارج از محیط زندان و در فضای درمانی بیمارستان طی کند.

با وجود اینکه پیش‌تر “استراحت مطلق سه ماهه و به دور از محیط زندان” توسط پزشک معالج و پزشکی قانونی شهرستان بندر عباس برای این زندانی سیاسی تجویز و توصیه شده بود، ولی دادستان میناب با مرخصی وی مخالفت کرده است.

mohamad hossain razai. kampain.info

«محمد حسین رضایی» هنگام دستگیری توسط ماموران سپاه پاسدارن مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد. او پس از این حادثه هیچ‌گاه به طور اساسی مورد درمان پزشکی قرار نگرفته است.

این فعال سیاسی خردادماه ۱۳۹۰، به اتهام عضویت در یکی احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران، در شهر سنندج بازداشت شد. او در مردادماه ۱۳۹۱، از سوی دادگاه انقلاب سنندج، در دو نوبت دادگاهی و در مجموع به تحمل ۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید