تعدادی از دراویش گنابادی زندانی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند

تعدادی از دراویش گنابادی که در هفته‌های گذشته از زندان فشافویه به اداره آگاهی شاهپور منتقل شده بودند، طی روزهای گذشته به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی، کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی با تایید این خبر نوشته: «دستکم ده تن از دراویش گنابادی طی روزهای گذشته از آگاهی شاپور به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده اند.»

“مصطفی صفاری، هادی دهنوی، کسری نوری، فرامرز مانگری، صالح‌الدین مرادی، رضا انتصاری، محمد کریمایی، کیانوش عباس‌زاده، مصطفی عبدی و محمد شریفی‌مقدم؛ دراویش زندانی‌ای هستند که به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و هیچ اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست.”

گفتنی است، محمد راجی یکی از درویشانی که در ناآرامی‌های ماه گذشته در خیابان گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، در بازداشتگاه اگاهی شاپور بر اثر ضربات وارده کشته شده است.

این درویش گنابادی شب دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶  ازسوی تعداد اندکی از خانواده و با حضور نیروهای امنیتی  و انتظامی در شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.”

محمد راجی متولد دی‌ماه ۱۳۴۰ در شهرستان الیگودرز و دارای ۵ فرزند است که در حال حاضر یکی از پسران ایشان به نام محمدعلی راجی که در حوادث گلستان هفتم بازداشت شده بود نیز در زندان فشافویه در بازداشت به‌سر می‌برد.

جمعی از دراویش گنابادی روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به تداوم بازداشت درویش سالخورده، نعمت الله ریاحی، مقابل کلانتری خیابان پاسداران تجمع کرده و شعار دادند.

این تجمع در ادامه با دخالت نیروهای یگان ویژه به خشونت و درگیری شدید دراویش با ماموران منجر شد. منابع رسمی ایران بعد اعلام کردند سه مأمور پلیس در حمله یک اتوبوس کشته شدند و دو نیروی بسیجی هم در جریان این وقایع جان خود را از دست داده اند.

خانواده‌های دراویش بازداشت‌شده با اعلام وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌های فشافویه و قرچک، ضمن ابراز نگرانی از سلامتی افراد منتقل‌شده به این زندان‌ها،  اعلام کردند که اکثر دراویش زخمی پس از رسیدگی سرپایی در بیمارستان‌ها به زندان منتقل و هیچ رسیدگی پزشکی برای ادامه مداوای آنان صورت نگرفته و با توجه به شکستگی و زخم‌های وارده به این دراویش و وضعیت بهداشتی زندان‌ها، امکان وخیم‌تر شدن وضعیت این دراویش زندانی وجود دارد.هنوز از سرنوشت تعداد زیادی از دراویش بازداشت‌شده اطلاعی در دست نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل