تداوم بازداشت مردان بازداشت شده در روز ۸ مارس/بی خبری از وضعیت علی سالم روزنامه نگار روزنامه شرق

مردانی که روز پنجشنبه گذشته همزمان با روز جهانی زن در مقابل ساختمان وزارت کار بازداشت شده بودند، در زندان تهران بزرگ( فشافویه) در بازداشت بسر می برند. همچنین از وضعیت علی سالم روزنامه نگار و عضو گروه اندیشه روزنامه شرق با وجود پیگیری از طرف خانواده وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مردانی که روز پنج شنبه هفته گذشته ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ همزمان با روز جهانی زن در مقابل وزارت کار از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شده بودند، علی رغم وعده مسئولان قضایی  به خانواده های این افراد جهت رسیدگی پرونده بازداشت شدگان در روز چهارشنبه در دادگاه اوین، همچنان در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در بازداشت بسر می برند.

بنا به این گزارش به خانواده این افراد اطلاع داده شده بود که پرونده آنها روز چهارشنبه در دادسرای اوین مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احتمال آزادی آنها در همان روز وجود دارد که علی‌رغم وعده مسئولان، دادسرای اوین  رسیدگی به پرونده مردان بازداشت شده در روز ۸ مارس را به روز شنبه (۲۶ اسفند) موکول کرده است.

در پیگیری خانواده‌ها مشخص شد روز گذشته همه مردان بازداشت شده به جز علی سالم روزنامه نگار روزنامه شرق از زندان فشافویه به دادسرای اوین منتقل شدند. علی سالم یکی از بازداشت‌شدگان تجمع ۸ مارس از روز یکشنبه با خانواده خود تماس نداشته و وضعیت وی نگران‌کننده است.

علی سالم، خبرنگار و عضو گروه اندیشه روزنامه شرق  در دوران تحصیل از فعالان دانشجویی بوده که پیش تر نیز در تجمعی به مناسبت روز ۱۶ آذر سال ۱۳۸۶ بازداشت و از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به  اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور محاکمه شد. این دادگاه طی حکمی در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۸۸، علی سالم را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه و برای اتهام اجتماع و تبانی به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. وی در سال ۹۱ در پی مراجعت به زندان اوین برای اجرای حکم دو سال حبس تعزیری بازداشت شد و به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد.

 لازم به توضیح است که بازداشت‌شدگان زن حاضر در تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ (۸ مارس، روز جهانی زنان) مقابل وزارت کار، شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ از زندان قرچک ورامین با قرار کفالت آزاد شدند.

سودابه رخش، مولود حاجی‌زاده، آینا قطبی ، بنفشه جمالی، مرضیه امیری، شهلا انتصاری، زهره اسدپور ،عاطفه خسروی ،آزاده بهکیش، مهشید اسدپور، بهار اصلانی، معصومه اکبری، زهرا احمدی و زهرا آیتی از جمله زنانی هستند که با قرار کفالت از زندان قرچک آزاد شدند.

تجمع ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ مصادف با ۸ مارس و روز جهانی زن مقابل ساختمان وزارت کار بر اساس فراخوان شبکه‌های اجتماعی در حالی برگزار شد که با دخالت پلیس به خشونت کشیده‌شد. گزارش‌ خشونت و ضرب و شتم نیروهای امنیتی با اجتماع کنندگان و بازداشت حاضرین در تجمع، پیش‌تر در کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی منتشر شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید