صحبت‌های امجد حسین‌پناهی و شیرین عبادی در ۳۷مین اجلاس شورای حقوق‌بشر در مورد رامین حسین‌پناهی

شیرین عبادی، حقوقدان، فعال حقوق بشر و دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل و امجد حسین‌پناهی، فعال حقوق بشر و برادر رامین حسین‌پناهی زندانی محکوم به اعدام، سه‌شنبه ۲۲ اسفند، در ۳۷مین اجلاس شورای حقوق بشرِ ژنو  از حقوق تضیع شده اقلیت‌ها در ایران سخن رانی کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شیرین عبادی، حقوقدان، فعال حقوق بشر و دریافت کننده جایزه صلح نوبل و امجد حسین‌پناهی فعال حقوق بشر، برادر رامین حسین‌پناهی زندانی محکوم به اعدام، سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶برابر با ۱۳ مارس ۲۰۱۸، در ‎۳۷مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو که نشست جانبی سازمان حقوق بشری سودویند است، به حقوق تضییع شده تمامی اقلیت‌ها در ایران و صدور حکم اعدام رامین حسین پناهی پرداختند.

ویدئوی زیر بخشی از سخنان شیرین عبادی دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل که به صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی فعال سیاسی کُرد محکوم به اعدام اعتراض کرد:

در این نشست امجد حسین پناهی از برادر خود رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام صحبت کرد و گزارشی در مورد فعالیت‌هایش در زمینه لغو حکم اعدام برادرش، رامین حسین پناهی داد.

امجد حسین پناهی فعال حقوق بشر در بخشی از نشست ژنو سازمان ملل گفت:« در کردستان چند فعال سیاسی به اعدام محکوم شده‌اند و یکی از آن‌ها برادر من رامین حسین‌پناهی است.»

امجد حسین‌پناهی در این نشست اشاره کرد “ما با جدیت پیگیر پرونده برادرم هستیم، هر چند قوه قضائیه می‌خواهد با صدور و اجرای حکم اعدام برادرم از فعالین کُرد زهره چشم بگیرد و صدور این حکم اعدام حتی با قوانین خود جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.”

‎صحبت‌های امجد حسین‌پناهی در مورد صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی و روند پروندە وی و ارجاع پروندە بە قم در نشستی جانبی کە سازمان حقوق بشری سودویند ترتیب دادە بود را از اینجا یا انتهای همین خبر ببینید.

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی کُرد ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ دادگاه برای وی برگزار شده‌بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به اعدام محکوم شد.

پرونده رامین حسین‌پناهی اواسط اسفند ۱۳۹۶ به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در شهر قم ارسال شد، تا مورد بررسی نهایی قرار گیرد. به گفته خانواده این زندانی سیاسی، دستگاه قضایی با فرستادن پرونده رامین به شهر قم، قصد اعدام وی را دارد.

حکم اعدام رامین حسین‌پناهی در حالی صادر و ابلاغ شد، که او تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را مانند، مشارکت در نبرد مسلحانه رد کرده بود. وکیل این زندانی سیاسی کُرد نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه تلقی کرده است.

گزارش اختصاصی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، از روند پرونده رامین حسینپناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام را اینجا بخوانید.

صحبت‌های امجد حسین‌پناهی در مورد صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی و روند پروندە وی و ارجاع پروندە بە قم در نشستی جانبی کە سازمان حقوق بشری سودویند در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ترتیب دادە بود:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید