گزارش یک بخشش: بازگشت به زندگی پای چوبه‌ی دار

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: “با گذشت اولیا‌ی‌ دم، زندانی محکوم به اعدام پای چوبه‌‌ی دار از مرگ نجات یافت.”

«اسدالله گرجی‌زاده» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی «ایسنا» گفت: “یکی از زندانیان زندان مرکزی سنندج که به جرم قتل عمدی فردی بیش از ۱۰ سال بود که در زندان به سر می‌برد، در حالی که همه چیز برای اجرای حکم وی آماده و طناب‌ دار بر گردن وی آویخته شده بود، با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.”

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به این موضوع که از سال گذشته تاکنون این هشتمین مورد از “گذشت اولیای دم” از اجرای حکم اعدام است گفته: “خوشبختانه با همت گروه صلح و سازش که گروهی متشکل از چهره‌های هنرمند، سر‌شناس و خوشنام استان است و نقش آن‌ها نیز بسیار مهم و تاثیرگذار بوده، آمار عدم اجرای حکم اعدام و رضایت اولیای دم در استان کردستان رو به افزایش است.”

پیش‌تر نیز «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» با اعلام این خبر اعلام کرده بود مادر مقتول با حضور در زندان مرکزی سنندج، تصمیم به رضایت گرفت و نگذاشت قاتل فرزندش که تا پای چوبه دار رفته بود، اعدام شود. این مادر پس از درآوردن طناب دار از گردن قاتل فرزندش، به وی پیشنهاد می‌کند که در مناطق محروم کردستان یک مدرسه بسازد.

به گزارش این کمپین، «رضا جلالی» اهل کرمانشاه از ٩ سال پیش به اتهام “قتل یکی از همسایگان خود” در زندان به سر می‌برد. او سحرگاه روز چهارشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در زندان مرکزی شهر سنندج و در زمان اجرای حکم از جانب خانواده مقتول بخشیده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید