آزیتا رفیع‌زاده شهروند بهایی به مرخصی اعزام شد

آزیتا رفیع‌زاده، همسر پیمان کوشک‌باغی، شهروند بهایی، که از سوم آبان ۱۳۹۴ در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، پنج‌شنبه ۹ فروردین به مرخصی آمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آزیتا رفیع زاده، همسر پیمان کوشک‌باغی، شهروند بهایی، که از ۳ آبان ۱۳۹۴ در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷، برای مدت یک هفته به مرخصی اعزام شد.

گفتنی است، آزیتا رفیع‌زاده، پیش از این، یک‌بار نوروز ۱۳۹۶ به مرخصی ۶ روزه آمده بود. وی ۹ روز بعد از مرخصی‌اش به زندان بازگشت. بعدها به او گفته شد “این سه روز تاخیر در بازگشت به زندان جرم محسوب می‌شود.”

از نوروز ۱۳۹۶ به بعد با هیچ کدام از درخواست های مرخصی آزیتا رفیع‌زاده، موافقت نشد و به او گفته میشد “باید بنویسی و امضا کنی که از کارهایی که کرده‌ای پشیمانم و دیگر چنین کارهایی انجام نمی‌دهم.”

این شهروند بهایی بارها در خواست آزادی کرده بود و اظهار می‌کرد “حکم من با اتهامی که به من نسبت داده شده همخوانی ندارد و باید آزاد شوم.” اما در جواب به او گفته میشد “نه آزادت می‌کنیم نه دیگر به تو مرخصی می‌دهیم.”

همچنین «پیمان کوشک‌باغی» همسر «آزیتا رفیع‌زاده» نیز یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴، در حالی که به ملاقات همسرش به زندان اوین رفته بود، بدون آنکه موفق به ملاقات با همسرش شود، بازداشت شد. پیمان کوشک‌باغی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، و همسرش «آزیتا رفیع‌زاده» در خردادماه ۱۳۹۳، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه»، به اتهام «عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائیت با هدف اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت غیر قانونی در موسسه آموزشی (BIHE)» به ترتیب به تحمل ۵ و ۴ سال حبس تعزیزی محکوم شدند.

آزیتا رفیع‌زاده و پیمان کوشک‌باغی، هر دو سال اول زندان را در زندان اوین به سر می‌بردند که سال دوم زندان مهر ۱۳۹۵ پیمان کوشک‌باغی به زندان رجایی شهر منتقل شد، اما پس از پیگیری‌های مداوم خانواده و همینطور تلاش و نامه نگاری‌های فراوان این زوج، پیمان کوشک‌باغی شهریور ۱۳۹۶ مجدد به زندان اوین بازگردانده می‌شود.

Payman Koshkbaghi1-kampain.infoاین زوج بهایی پیش‌تر در اول خردادماه ۱۳۹۰، به دنبال هجوم نیروهای امنیتی به منازل اساتید موسسه «آموزش عالی بهاییان» بازداشت شدند. «نیروهای امنیتی مطالب مربوط به دیانت بهایی، از جمله کتاب‌ها و عکس‌های روی دیوار، دیوارنوشته‌ها و جزوه‌ها و سی‌دی‌ها، لپ‌تاپ و هارد کامپیوتر آنها را توقیف کردند.»

آنها پس از اخذ تعهد مبنی بر قطع همکاری با این «دانشگاه غیر قانونی» و همچنین قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بودند.

«آزیتا رفیع‌زاده» از سال ۱۳۸۱ با موسسه عالی آموزشی بهاییان (BIHE) همکاری و در رشته مهندسی کامپیوتر تدریس کرده است. او دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر را در موسسه آموزش عالی بهاییان (BIHE) گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در همین رشته از دانشگاهی در هند دریافت کرده است.

شایان ذکر است، سرپرستی «بشیر» فرزند ۸ ساله این زوج بهایی در غیاب والدین به خانواده دیگری سپرده شده‌است و در حال حاضر هر دو این زندانی در حال سپری کردن حکم خود در زندان اوین هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید