یک فعال شبکه‌های اجتماعی در حاجی‌آباد به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد

پیمان سالاری جانینی، فعال شبکه‌های اجتماعی، اهل جانین از توابع حاجی‌آباد، ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیمان سالاری جانینی، فعال شبکه‌های اجتماعی، اهل روستای جانین از توابع حاجی‌آباد هرمزگان، ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۶، به اتهام تبلیغ عیله نظام، تحریک مردم علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به رهبری به ۳ حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع و نزدیک به پیمان سالاری جانینی، به کمپین گفت: «پیمان سالاری در شبکه‌های اجتماعی و مجازی فعالیت داشت که به دلیل این فعالیت‌ها ۲۰ دیماه ۱۳۹۶ در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان حاجی آباد، طی دو پرونده با اتهام توهین به رهبری و اتهامات تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم علیه نظام، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.»

گفتنی است، پیمان سالاری جانینی، فعال شبکه‌های اجتماعی، اهل روستای جانین، از توابع حاجی آباد هرمزگان، متولد ۱۳۶۹، در ۴ آذر ۱۳۹۶ بازداشت شد و پس از ۴۶ روز بازداشت، ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب شهرستان حاجی آباد توسط دادرس دادگاه انقلاب این شهرستان، مختار صادقی با اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری و اتهامات تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم علیه نظام جمهوری اسلامی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی اکنون در حال سپری کردن دوره محکومیت خود و مدت ۴ ماه و نیم است که در زندان به سر می‌برد.

وی پیش از این چندین بار، طی سال ۱۳۹۵ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام توسط پلیس امنیت حاجی‌آباد، بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید