محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، با قرار وثیقه آزاد شد

محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، که ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ بازداشت شده بود، با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، که ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، همراه با ضرب و شتم، بازداشت شده بود، یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، از زندان اوین، با قید وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به طور موقت تا زمان برگزاری دادگاه، آزاد شد.

محمد حبیبی، معلم ۳۹ ساله زندانی و عضو هیات مدیره کانون صنفی، ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در محل کارش، هنرستان اندیشه در شهریار مقابل چشمان دانش آموزانش، بدون ارسال احضاریه و حتی نشان دادن حکم بازداشت با تهدید سلاح گرم و استفاده از اسپری فلفل همراه با ضرب و شتم  بازداشت شده بود، به بند۲ الف اطلاعات سپاه مستقر در زندان اوین انتقال می یابد و سپس دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ به سالن ۳ بند چهار زندان اوین منتقل شد.

پیش‌تر نیز بیش از دو هزار فعال صنفی و مدنی با امضای طوماری در فضای مجازی خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده بودند.

محمد حبیبی از منتقدان سیاست‌های آموزشی و خصوصی‌سازی آموزش و پرورش است و «کالایی‌شدن آموزش» را بر خلاف قانون اساسی می‌داند.

جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته تهدید، بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی و به ویژه معلمان را افزایش داده است، در حالی که طی یک تقسیم کار سنتی معمولا دو نهاد اصلی امنیتی در ایران یعنی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران هر کدام حیطه فعالیت جداگانه‌ای دارند، معلمان و فعالیت‌های آنان از سوی هر دو نهاد به طور موازی سرکوب می‌شود، معلمان زیادی طی ده سال اخیر با پرونده‌سازی همزمان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت، زندانی، تبعید و یا از کار اخراج شده‌اند. اسماعیل عبدی و محمود بهشتی دو تن از رهبران کانون صنفی معلمان تهران در حال حاضر هر کدام با یک پرونده از سوی وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی و یک پرونده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حبس‌های طولانی محکوم و زندانی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید