عرفان ساعد پناه دانشجوی کُرد اهل سنندج با تامین وثیقه از زندان آزاد شد

عرفان ساعد پناه، فعال مدنی اهل سنندج و دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران که از سوی نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت‌شده بود، روز گذشته یکشنبه ۲ اردیبهشت با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عرفان ساعد پناه، دانشجو و فعال مدنی اهل سنندج  که تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز گذشته ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

«عرفان ساعدپناه» دانشجوی ٣١ ساله، در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی در سنندج به همراه تنی چند از فعال مدنی دیگر بازداشت شده بود.

دلیل بازداشت این افراد از سوی اداره اطلاعات سنندج ممانعت از برگزاری جشن نوروز در مناطق کردنشین عنوان شده است.

 کمپین  پیش‌تر در مورد وضعیت این دانشجو و فعال مدنی گزارش کرده بود که خانواده ساعد پناه جهت ملاقات و  آگاهی از وضعیت فرزندشان به اداره اطلاعات سنندج مراجعه کرده که به آنها گفته شده بود وی اجازه ملاقات نداشته و مراحل بازجویی را طی می کند.

گزارش شده است، این دانشجوی کرد طی مدت بازداشت و تکمیل مراحل بازجویی در ادارە اطلاعات و زندان مرکزی سنندج نگهداری شدە است.

جشن نوروز در مناطق کردنشین به دلیل پیشینه تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. در مناطق کردنشین  هر ساله نیروهای امنیتی شهروندان و فعالان مدنی کُرد را قبل یا در حاشیه های این مراسم بازداشت و  به جرایم امنیتی یا سیاسی محکوم می کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید