انتقال سه فعال کارگری از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان سنندج

امیر شهابی، یدالله (یدی) صمدی و آرمین شریفه، فعالان کارگری در سنندج که از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر شهابی، یدالله (یدی) صمدی که ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در سنندج بازداشت شده بودند، به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند. همچنین آرمین شریفه، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی سنندج که ۱۸ اردیبهشت ماه ، بازداشت شده بود نیز پس از یک هفته بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

یک منبع آگاه در رابطه با این سه فعال کارگری به کمپین گفت: « این افراد بدون دسترسی به وکیل در بازداشت به سر می برند و  خانواده‌‌هایشان حتی نمی‌دانیم اتهامشان دقیقا چی هست، فقط می‌دانیم اتهام امیر شهابی و یدی صمدی مربوط به روز جهانی کارگر است چون همان روز بازداشت شدند.»

امیر شهابی رئیس سندیکای کارگران خبازی سنندج و یدالله صمدی دبیر سندیکای کارگران خبازی شهر سنندج دو فعال کارگری کُرد که در روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند،  پس از ۱۴ روز نگهداری در سلول انفرادی اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.

یدالله صمدی، فعال کارگری که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ (روز جهانی کارگر) در منزلش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود تفهیم اتهام و برای یدالله صمدی قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شد. اتهام این کارگر بازداشت شده تهیه و پخش تقویم و خودکار  به مناسبت روز کارگر با شعارهای لغو اعدام و لغو کار برای کودکان بر روی تقویم‌ها و خودکارهاست.

یدالله صمدی پیش‌تر و در سال ۹۴ نیز به اتهام شرکت در تجمع حمایت از کُردهای کوبانی  در شعبه ۱۰۶دادگاه جزایی، ازسوی قاضی “حامد سلطان آب کنار” به اتهام اخلال در نظم به ۵ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

 آرمین شریفه، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی سنندج، سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از احضار به دفتر وزارت اطلاعات سنندج بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

اول ماه می برابر با ۱۱ اردیبهشت خورشیدی به عنوان روز جهانی کارگر برگزیده شده است و در اغلب کشورها تعطیل و با تجمع و مراسم کارگری همراه است.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه اجرای مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت آنان و اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید