مطالبه سندیکای مستقل، تشکل، اجتماعات آزاد و آزادی فعالین کارگری زندانی در اول می

پیام محمد جراحی به مناسبت روز جهانی کارگر از زندان مرکزی تبریز

«محمد جراحی» فعال کارگری آذربایجانی، در پیامی به مناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر نوشته: “خواست من برپا داشتن سندیکای مستقل و برخورداری از تشکل و اجتماعات آزاد است.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این عضو زندانی هیئت موسس «نقاشان تبریز» در بخش دیگری از پیامش گفته: “من تمامی این دستگیری‌ها و به زندان کشاندن فعالان کارگری را قویا محکوم می‌نمایم و خواست آزادی بی‌قید و شرط همه دستگیرشدگان و آزادی کارگران زندانی و زندانیان عقیدتی و سیاسی را طلب می‌نمایم.”

«محمد جراحی» ۳۰ خردادماه ۱۳۹۰ به دنبال دریافت احضاریه از سوی شعبه ۱۱ اجرای احکام دادگاه انقلاب تبریز، دستگیر و تاکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برد.

پیش‌تر این فعال کارگری آذربایجانی، در سال ۱۳۸۶ به علت فعالیت کارگری، در دست داشتن و مطالعه نشریات اتحادیه کارگری و عضویت در «انجمن سلامت اجتماعی آذربایجان» دستگیر شده و بدون حق استفاده از وکیل و به اتهام «تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های ضد حکومت» به تحمل ۱۴ ماه حبس محکوم شده بود.

بعدها با پیگیری «نقی محمودی» وکیل این فعال کارگری زندانی، به رای صادره اعتراض، و در پی آن مجازات حبس وی به حالت تعلیق درآمد. هم‌اکنون با توجه به تعلیق مجازات حبس، بازداشت مجدد «محمد جراحی» غیر قانونی و برخلاف مقررات است.

متن کامل پیام این کارگر زندانی در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی‌ می‌آید.

به مناسبت یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر

همکاران و هم‌طبقه‌ای‌های عزیز؛

این روز در ایران و جهان، روز ما است. روز رزم و پیکار و روز همبستگی طبقاتی و پیوند مطالباتی ما است.

من محمد جراحی فعال کارگری و عضو هیئت موسس نقاشان تبریز با قریب به ۳۶ سال فعالیت سندیکایی، از خردادماه ۱۳۹۰، بازداشت شده‌ام؛ بنابراین امروز همچون سال‌های گذشته اکنون در میان شما نیستم. بدین طریق فرارسیدن این روز را به همه شما در سراسر جهان و در پهنه جغرافیای ایران تبریک می‌گویم.

خواست من برپا داشتن سندیکای مستقل و برخورداری از تشکل و اجتماعات آزاد در این روز است، تا در کنار یکدیگر بتوانیم برای تحقق جهانی بهتر به تلاش و مبارزه خود رنگ همگانی بخشیم.

مطلع شدم که چند تن از همکاران ما در این و آنجا از جمله آقایان ابراهیم مددی و داوود رضوی به عنوان چهره‌های شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و محمود صالحی فعال کارگری و از چهره‌های شناخته شده سندیکای خبازان سقز و عضو کمیته هماهنگی در کنار کاک عثمان اسماعیلی سخنگوی کمیته دفاع از کارگران زندانی در مهاباد، و دیگران دستگیر و احضار شده‌اند. من تمامی این دستگیری‌ها و به زندان کشاندن فعالان کارگری را قویا محکوم می‌نمایم و خواست آزادی بی‌قید و شرط همه دستگیرشدگان و آزادی کارگران زندانی و زندانیان عقیدتی و سیاسی را طلب می‌نمایم.

از فرصت فرارسیدن این روز بهره می‌گیرم و آرزو می‌نمایم که در این روز با همبستگی هرچه وسیع‌تر و در گسترده‌ترین همگرایی‌ها، همه مزد و حقوق‌بگیران یعنی کارگران بخش صنایع، تولیدی و خدمات، معلمان و پرستاران، فریاد دادخواهی خود را به گوش آن دیگران برای بهسازی زندگی خود و مردمان جامعه ما هم‌آوا و هم‌صدا سر دهند.

با آرزوی برپایی اول ماه مه پرشکوه در جای جای جهان و ایران.

محمد جراحی

زندان مرکزی تبریز

۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید