احضار خانواده عثمان اسماعیلی، فعال کارگری به اداره اطلاعات

خانواده عثمان اسماعیلی فعال کارگری کُرد ساکن سقز از سوی اداره اطلاعات این شهرستان احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، غزال اسماعیلی، آرمان اسماعیلی و خبات رحیمی همسر عثمان اسماعیلی، طی تماسی به اداره اطلاعات شهرستان سقز احضار شدند.

براساس مطلبی که در صفحه فیسبوک عثمان اسماعیلی در همین رابطه منتشر شده است نوشته: «در تاریخ ۹۷/۳/۱۹ طی تماس تلفنی ستاد خبری با عثمان اسماعیلی به او گفتند که غزال اسماعیلی ( دخترش) و آرمان اسماعیلی (پسرش) و خبات رحیمی( همسر غزال) باید برای فردا یعنی ۹۷/۳/۲۰ به ستاد خبر شهرستان سقز خود را معرفی نمایند . و آن ها فردا از ساعت ۱۰/۳۵ تا ساعت ۱۲/۳۵ بازجویی شدند به اتهام شرکت و عکس گرفتن در روز جهانی کارگر .

از آن ها سوال شد که انگیزه شما ها برای عکس گرفتن و شرکت در روز جهانی کارگر چه بوده است؟ و از آن ها در خواست تعهد کرده اند برای شرکت نکردن در روز جهانی کارگر و ۸ مارس و سایر جشن های دگر اما آن ها هیچ کدام تعهدی را امضاء نکردند .

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز، که در اجتماع روز جهانی کارگر، اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷)، در سقز بازداشت شده بود، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، با قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی،  یه صورت موقت از زندان سقز آزاد شد.

این فعال کارگری اهل سقز که ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ پس از سپری کردن ۲ ماه حبس تعزیری، آزاد شده بود، حین حضور در اجتماع روز جهانی کارگر، اول ماه مه برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، در سقز مجددا بازداشت شد و پس از صدور وثیقه ۳۲ میلیون تومانی، ۱۳ اردیهشت ۱۳۹۷، به بند سلامت زندان سقز منتقل شده بود. گفتنی است این فعال کارگری، طی ماه گذشته، ۳ بار، بازجویی و محاکمه شده‌است.

یک منبع مطلع  پیش تر در این رابطه به کمپین گفته بود: «عثمان اسماعیلی، در شعبه ۴ دادیاری به اتهام‌های “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی” محاکمه شده و با قید وثیقه فعلا تا زمان صدور رای دادگاه با وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شده‌است.»

این فعال کارگری، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، در شهر سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و بعد از ۱۲ روز بازداشت در سلول انفرادی با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

عثمان اسماعیلی در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۴، به اتهام “شرکت در مراسم روز جهانی کارگر” در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز محاکمه و به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم پس از بررسی در دادگاه تجدید استان به تحمل دو ماه حبس در زندان سقز کاهش یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید