آزادی نویسنده و روزنامه‌نگار خراسانی از زندان وکیل آباد مشهد

فرهاد جعفری، نویسنده و روزنامه نگارِ خراسانی که نزدیک بیست روز پیش به علت حمایت از دختران خیابان انقلاب و مخالفت با حجاب اجباری توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، با قید وثیقه از زندان وکیل آباد مشهد، آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهاد جعفری، نویسنده و روزنامه نگارِ خراسانی که ۳ خرداد ۹۷، به علت حمایت از دختران خیابان انقلاب و مخالفت با حجاب اجباری توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود و پس از انجام بازجویی در قرنطینه ی زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد، شامگاه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، با قید وثیقه از این زندان، آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به رادیو فرهنگ گفت: « او روز یکشنبه ۲۷ خردادماه ۹۷ با احضار به شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد ضمن تفهیم اتهام جدیدِ توهین به روحانیت به دلیل انذار برای ترک لباس و پیوستن به مردم و اخذ تعهد سکوت تا زمان برگزاری دادگاه به قید وثیقه آزاد گردید.

فرهاد جعفری که کتاب کافه پیانو اش به چاپ پنجاه و هفتم رسیده است و پر مخاطب ترین داستان بلند چند دهه ی اخیر محسوب می شود در سایت و کانال گفتمگفت خود به انتشار دیدگاه ها و تفسیرهای سیاسی اجتماعی می پرداخت و بارز ترین وجه نوشته هایش را نقد صریح و نفی الیگارشی سیاسی اقتصادی حاکم بر ایران توسط آقازاده ها و آخوند زاده ها می توانست دانست.

یکی از دوستان نزدیک وی در مورد فرهاد جعفری می گوید: «شخصا نزدیک سی سال است که با او دوستی دارم و همواره خلاقیت و درک متمایز او را در داستان نویسی و تحلیل ها و آرایش ستوده ام گو اینکه در راهکارها و پیشنهادهای او لزوما با او و درک او همیشه همداستان نبوده باشم .  او از معدود استراتژیست های خودساخته و مستقل ایران  ماست ،  حال چه با اندیشه هایش موافق یا مخالف باشیم.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید