انتقال عبدالله بزرگزاده سربازی از بازداشت شدگان تجمعات ایرانشهر به زاهدان

عبدالله بزرگزاده سربازی که در جریان تجمعات اخیر شهرستان ایرانشهر در حمایت از دختران این شهر بازداشت شده بود، روز گذشته ۳۱ خرداد۱۳۹۷  به بازداشتگاه سپاه سلمان زاهدان منتقل شد.

 این تجمعات در رابطه با پیگیری موضوع تجاوز به دست‌کم ۴۱ دختر در این شهر برگزار شده بود.

وب سایت کمپین فعالان بلوچ نوشته است، عبدالله بزرگزاده معترض بازداشت شده در شهرستان ایرانشهر روز گذشته به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شده است.

این فعال مدنی در تجمع روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ که در حمایت از دختران ایرانشهر در مقابل فرمانداری این شهر برگزار شد، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

گزارش شده عبدالله بزرگزاده سربازی در بازداشتگاه ایرانشهر مورد ضرب و شتم و شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته است.تا کنون خانواده موفق به ملاقات و گفتگوی تلفنی با وی نشده و کماکان در بی خبری از وضعیت این فعال مدنی بسر می برند.

پیش از این نیز حبیب الله سربازی در گفتگویی با کمپین از بازداشت برادرش عبدالله بزرگزاده سربازی خبر داده بود.

عبدالله بزرگزاده متاهل دارای یک فرزند و در کار آزاد و طب سنتی بود.

شهروندان ایرانشهر در روزهای یکشنبه ۲۷ خرداد در مقابل فرمانداری و سه شنبه ۲۹ خرداد در مقابل مسجد نور تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

این تجمعات پس از آن صورت گرفت که روز جمعه مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر از ربایش ۴۱ دختر در این شهرستان و تجاوز به آنها خبر داد.

مولوی طیب ملازهی، امام جمعه ایرانشهر، درباره منبع آمار ۴۱ نفری که در خطبه‌ نماز جمعه خود به آن اشاره کرده گفته است این رقم آخرین آماری است که «اداره آگاهی ایرانشهر» براساس اعترافات فرد دستگیر شده به خانواده یکی از قربانیان داده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، با تکذیب رقم ۴۱ عدد گفته است که این مرجع قضایی تنها سه مورد شکایت دریافت کرده است.

انتشار این خبر با واکنش‌های گسترده در رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد و پس از آن مقامات امنیتی و قضایی ایران جزییات دیگری از این رخداد را اعلام کردند.

از روز جمعه و متعاقب طرح عمومی مسئله توسط امام جمعه ایرانشهر، کانال‌های تلگرامی و حساب‌های مرتبط با این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر التهاب این رخداد قرار دارند. کاربران در سایت توییتر نیز با هشتگ #دختران_ایرانشهر به این مسئله می‌پردازند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید