درخواست ۶۵۰۰ معلم و فعال مدنی از کمیسیون آموزش مجلس برای آزادی محمد حبیبی/ گزارشی از آخرین وضعیت این معلم زندانی

mohammad habibi-kampain.info

۶۵۰۰ معلم و فعال مدنی طی نامه ای به مجلس، خواستار آزادی محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران که  از پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در تجمع تهران در بازداشت بسر می برد شدند.

خبرنگار کار ایران ایلنا از تحویل نامه‌ای با امضای ۶۵۰۰ از سوی  معلمان و فعالان مدنی به مجلس شورای اسلامی خبر داد است.

امضاکنندگان نامه خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده‌اند و از کمیسیون آموزش مجلس و همچنین وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی شود.

این نامه به کمیسیون‌های مختلف مجلس ازجمله کمیسیون آموزش، مقامات مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد.

حسین تاج، وکیل مدافع «محمد حبیبی»، معلمی که در تجمعات فرهنگیان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه بازداشت شده بود، درخصوص آخرین وضعیت موکلش  به خبرگزاری ایسنا گفته: «به قرار بازداشت موکلم اعتراض کردیم اما متأسفانه هنوز به اعتراض ما رسیدگی نشده است.»

او افزود: «پس از اینکه «محمد حبیبی» به همراه دیگران بازداشت شد، سایرین با قرار کفالت ۵۰میلیون‌تومانی آزاد شدند و برای موکلم قرار وثیقه صادر شد این در حالی است که فرصتی برای تأمین وثیقه به ما داده نشد تا ایشان آزاد شود.»

گفتنی است، محمدتقی فلاحی دبیرکانون صنفی معلمان تهران، رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان تهران، رحمان عابدینی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان البرز و فعالان صنفی معلمان، اسماعیل گرامی، حسین غلامی، جواد زنوزی و عالیه اقدام دوست، ۷ بازداشتی هستند که در تجمع ۲۰ اردیبهشت توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند و یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، با قرار کفالت به‌صورت موقت آزاد شدند.

حسین تاج وکیل محمد حبیبی در ادامه گفت: «بازپرس در مرحله دادسرا دومرتبه دستور داد متخصص ایشان را ویزیت کند اما تا همین لحظه یعنی بیش از حدود ۴۰ روز از بازداشت ایشان هنوز برای بررسی وضعیت جسمی، نزد پزشک اعزام نشدند.»

این وکیل دادگستری در پایان گفت: «ایشان دچار دردهایی در ناحیه قفسه سینه و آریتمی قلبی شده‌‌اند. تاج خاطرنشان کرد: چند روز پیش موکلم را از قرنطینه ۲ به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل کردند و متأسفانه ایشان در کنار افرادی نگهداری می‌شوند که مجرمان و متهمان اتهامات بسیار سنگین هستند و هیچ ارتباطی با معلمی که خواسته خود را فریاد زده، ندارند. به قرار بازداشت موکلم اعتراض کردیم و پرونده برای رسیدگی به اعتراض ما به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده ولی متأسفانه تاکنون به شعبه ارجاع نشده و به اعتراض ما رسیدگی نشده است.»

کمپین پیش تر  در رابطه با آزادی محمد حبیبی گزارش داده بود،  که با آزادی وی به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موافقت شده است و علیرغم تلاش حسین تاج وکیل و خانواده‌اش، تا کنون موفق به آزادی‌اش نشده‌اند.

محمد حبیبی، ۳۹ ساله و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران که از بازداشت قبلی‌اش، یک ماه بیشتر  نمی‌گذرد، ۱۲ اسفند ۹۶، نیز به اتهام اقدام علیه امنیتی و از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از یک ماه و نیم بازجویی بدون وکیل، ۲۶ فروردین ۹۷ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌بود.

این معلم زندانی در حال حاضر بدون در نظر گرفتن قانون اصل تفکیک جرائم در شرایطی نامناسب و غیر بهداشتی در بند قرنطینه ۲ زندان تهران بزرگ( فشافویه) نگهداری می‌شود.

جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته تهدید، بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی و به ویژه معلمان را افزایش داده است، در حالی دو نهاد اصلی امنیتی در ایران، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران هر کدام حیطه فعالیت جداگانه‌ای دارند، با این وجود معلمان و فعالیت‌های آنان از سوی هر دو نهاد به طور موازی سرکوب می‌شود، معلمان زیادی طی ده سال اخیر با پرونده‌سازی همزمان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت، زندانی، تبعید و یا از کار اخراج شده‌اند. اسماعیل عبدی و محمود بهشتی دو تن از رهبران کانون صنفی معلمان تهران در حال حاضر هر کدام با یک پرونده از سوی وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی و یک پرونده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حبس‌های طولانی محکوم و زندانی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید