حکم زندان نورحمد افشار نادری در دادگاه تجدیدنظر تقلیل یافت

حکم یکسال حبس تعزیری “نورمحمد افشار نادری” زندانی سیاسی محبوس در زندان بجنورد در دادگاه تجدیدنظر به سه ماه تقلیل یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم یک سال حبس “نورمحمد افشار نادری” زندانی سیاسی محبوس در زندان بجنورد در دادگاه تجدید نظر استان خراسان شمالی به سه ماه تقلیل یافت.

آقای فشار نادری ۵۵ ساله در تاریخ ۱۵ خردادماه سال جاری از سوی نیروهای وزارت اطلاعات شهرستان شیروان بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در تاریخ ۲۵ خردادماه به زندان بجنورد منتقل شد.

این شهروند کرد در دادگاه بدوی به اتهامات “تشویش اذهان عمومی” و “ارتباط با احزاب کردی” از سوی دادگاه انقلاب بجنورد به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای افشار نادری به گزارشگر کمپین گفت: “نورمحمد درحال حاضر در زندان است و از ناراحتی کبد رنج می برد و از دریافت خدمات درمانی محروم است”.

این منبع در خصوص فعالیت های آقای افشار نادری گفت: “نورمحمد قبلا مدیر یک گروه تلگرامی بود، در این گروه بیشتر آهنگ های کردی به اشتراک گذاشته می‌شد که پس از بازداشت اش فعالیت های این گروه متوقف شد”.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید