دست‌کم ۱۲ تن از شهروندان اهل سنت در شهر سوسنگرد بازداشت شدند

بازداشت اهل سنت_kampain.info

طی روز های گذشته دست‌کم ۱۲ تن از شهروندان شهر سوسنگرد و روستاهای اطراف آن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی مدنی، مورخ ۲۴ و ۲۵ تیرماه سال جاری نیروهای امنیتی ۱۲ تن از شهروندان عرب سنی مذهب را بازداشت کرده‌اند.

هویت دو تن از بازداشت شدگان که به تایید کمپین درآمده “عبدالله مرمضى فرزند جواد” و “هادی مرمضی فرزند عوده” احراز شده است.

عبدالله مرمضی، از ساکنین شهر سوسنگرد روز یکشنبه گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری‌اش بازداشت شده است.

همچنین منابع محلی به کمپین گفتند  “روز یکشنبه نیروهاى امنیتى به شمارى از منازل شهروندان عرب در روستاهاى اطراف سوسنگرد را نیز بازداشت کرده‌اند، از جمله به منزل یک معلم به نام “هادى مرمضى فرزند عوده” در روستاى مالکیه هجوم برده اما شخص در منزل نبوده و روز دوشنبه جهت روشن شدن دلیل ورود وبازرسى منزل‌اش به کلانترى مراجعه کرده  و هنگام مراجعه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده است”.

خانواده هاى بازداشت شدگان از دلیل بازداشت فرزندان خود اطلاعى ندارند، همگى بازداشت شدگان جوان و از اهل سنت هستند.

روز گذشته مورخ تیرماه، عبدالله مرمضى با خانواده خود از اداره اطلاعات اهواز تماس گرفته و به خانواده اش گفته که در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی بسر می‌برد.

بازداشت این افراد در حالی صورت گرفت که سید محمود علوى وزیر اطلاعات ایران، در ساعات اولیه بازداشت این جوانان روز دوشنبه  مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۷ در یکی از برنامه های صدا و سیما به بازداشت این افراد اشاره کرد و گفته بود: “۷ نَفَر در جنوب غرب ایران در ارتباط با داعش توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده اند”.

نیروهای هاى امنیتى در ایران براى جلوگیرى از پوشش اخبار و سرکوب اعتراضات مدنی تلاش مى کنند که بازداشت شدگان را “عامل بیگانه”، “داعشى” و یا به فعالیت هاى تروریستى و غیره متهم کنند، این درحالی است که بیشتر فعالین اهل سنت این اتهامات را رد کرده و می‌گویند که به خشونت اعتقاد نداشته و این اتهامات را فاقد پایه و اساس می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید