نظام صادقی فعال کارگری آزاد شد+عکس

«نظام صادقی» فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری با قرار وثیقه ۵۰ میلونی ظهر امروز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه  ١٣٩۴ از زندان مرکزی شهر سنندج آراد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری که در ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ هنگامی که به همراه همسر خود از ترمینال شهر سنندج عازم شهر محل سکونت خود اشنویه بود توسط چندین مامور لباس شخصی بازداشت وبه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بود.
در طول مدت بازداشت وی اطلاعات کاملی از علت بازداشت، وضعیت جسمی و مکان نگهداری وی وجود نداشت.
خانواده این فعال کارگری به دفعات مکرر خواستار آزادی و به دست آوردن اخباری از وضعیت جسمی و محل نگهداری وی بودند .
پیشتر خانواده و جمعی از آشنایان این فعال کارگری در روز یکشنبه ۲۳فروردین ماه ١٣٩۴در اعتراض به بازداشت و آزادی بی قید و شرط این فعال کارگری تجمعی کوچکی در مقابل اداره اطلاعات شهرسنندج صورت داده بودند که در نهایت نظام صادقی در تماسی کوتاه با مادرش که از جانب مامورین اطلاعات صورت گرفته بود خواستار ترک آنها ار محل شد. اما این اعتراضات ادامه داشت و مجددا در روز سه شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۴ در مقابل اداره اطلاعات شهر سنندج تجمعی صورت گرفت و مجددا خواهان علت بازداشت و وضعیت نامشخص این فعال کارگری شده بودند.
این فعال کارگری روز گذشته از اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود و ظهر امروز پنج شنبه ١٧ اردیبهشت ماه ١٣٩۴با قرار وثیقه ۵۰ میلون تومانی از زندان آزاد شد.

پیشتر «نظام صادقی» در سال ۱۳۸۶ به مدت یک سال در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود. همچنین وی در سال ۱۳۹۱ به همراه۶۰ فعال کارگری به علت حضوردر مجمع عمومی اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در شهر کرج بازداشت شد وبه مدت چهار روز در زندان قزلحصار کرج بازداشت بازداشت بود.
این مجمع عمومی ششمین مجمع عمومی این کمیته و برای بررسی وظایف جاری، شرایط تشکل‌های صنفی، انتخابات اعضا و هیات مدیره بوده است.
در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کرده بودند.

Nezam sadeghi.Kampein.infoNezam sadeghi2_Kampein.info

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید