پیمان عبدی و تحسین دادرس با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند

پیمان عبدی، فعال کارگری کُرد اهل مریوان با تامین وثیقە به صورت موقت از زندان آزاد شد. همچنین تحسین دادرس، فعال سیاسی اهل روستای سردوش مریوان نیز با سپردن وثیقه‌ی از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ١٠ مرداد ۱۳۹۷، «پیمان عبدی» فعال کارگری اهل مریوان پس از گذشت سه هفته بازداشت با تامین  وثیقە‌ ۴۰۰ میلیون ریالی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

این فعال کارگری کُرد در روز ۲۲ تیرماه سال جاری از سوی ماموران اداره اطلاعات در مریوان بازداشت شد.

از دلایل بازداشت و اتهامات این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر تحسین دادرس از اهالی روستای سردوش  مریوان  روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ با تامین وثیقه  ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی کُرد در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۶  از سوی نیروهای امنیتی مریوان بازداشت و پس از یک هفته به اداره اطلاعات سنندج جهت تکمیل مراحل بازجویی و بازپرسی منتقل شد.

تحسین دادرس از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام ” فعالیت سیاسی و همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون ایران” بە  ١١ سال حبس محکوم شد.

لازم به توضیح است پس از اعتراض تحسین دادرس بە حکم صادرە از سوی دادگاه، پروندە وی بە دادگاه تجدید نظر استان ارجاع دادە شدە است.

تحسین دادرس ۵ ماه از زمان بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی ادارە‌ی اطلاعات مریوان و سنندج در شرایط سخت جسمی و روحی سپری کرده است.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کُرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را  با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار میکنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید