اعتصاب غذای نامِق دِلدِل، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر

یک زندانی کٌرد سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام “نامِق دِلدِل” از چهار روز گذشته به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نامِق دِلدِل زندانی کٌرد سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع نزدیک به آقای دلدل ضمن تایید این خبر به گزارشگر کمپین گفت: “نامق دلدل زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به عدم‌ پیگیری های درمانی در خصوص خود و سایر زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر و نقض حقوق زندانیان و پاسخگو نبودن مسئولان زندان نسبت به مطالبات و حقوق اولیه‌ی زندانیان سیاسی اهل سنت در روز چهارشنبه مورخه ۱۰ مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زد”.

این منبع در ادامه توضیح داد: “نامق در دوران بازداشت‌خود در بازداشگاه اطلاعات تحت انواع شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بود، او طی این شکنجه ها از ناحیه کمر و لگن بشدت آسیب دید، نامق بارها با مکاتبه و عرض حضوری خواستار مداوا و یا مرخصی استعلاجی جهت درمان شد اما به هیچ‌یک از خواسته هایش اعتنایی نشد”.

گفتنی است، آقای دلدل برای نخستین بار در تاریخ ۱۲ مهرماه سال ۸۹ به دلیل فعالیت های مذهبی بازداشت و به تحمل سه سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم و در سال ۹۲ با اتمام دوران محکومیت خود آزاد شد.

۵ ماه پس از آزادی این شهروند بوکانی، در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۳ به دلیل ادامه دادن به فعالیت های تبلیغی و مذهبی خود مجددا بازداشت و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد، نهایتا حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید