سعید خلیلی؛ دادگاه پریسا رفیعی فعال دانشجویی ۲۲ مرداد برگزار می‌شود

سعید خلیلی، وکیل پریسا رفیعی، فعال دانشجویی اهل زنجان از برگزاری دادگاه موکلش در روز ۲۲ مرداد خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید خلیلی وکیل پریسا رفیعی، فعال صنفی و دانشجوی رشته عکاسی دانشگاه تهران، از رسیدگی به پرونده موکلش در روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۷، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده خبر داد.

سعید خلیلی با تایید این خبر روز پنج شنبه ۹ مرداد در صفحه فیس بوک خود نوشته: «هفته گذشته برای مطالعه پرونده و رونویسی از کیفرخواست موکلم خانم پریسا رفیعی به دادگاه انقلاب مراجعه کردم ،قرار است ایشان دوشنبه ۲۲ مردادماه ساعت ده صبح در شعبه ۲۶ محاکمه شود.
اواخر سال قبل بود که اطلاعات سپاه خانم رفیعی را دستگیر و ۲۳ روز در محلی نامعلوم بازداشت کرد تا سرانجام با پیگیری های فراوان خانواده و دوستان در آخرین روز سال ۹۶ با وثیقه آزاد گردید.
با کمال تعجب و تاسف در پرونده اتهامات سنگین و متعددی به این دانشجوی جوان بیست و یک ساله نسبت داده شده است. به عنوان کسی که حرفه اش وکالت است و با سیاست چندان سروکار ندارد و نگاهش کاملا حقوقی است بنظرم برای هیچکدام دلیل و مدرک محکمه پسندی وجود ندارد و همین جای امیدواری دارد که در یک رسیدگی قانونی موکلم تبرئه شود. از جمله اتهامات، تبلیغ علیه نظام ، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور ،فعالیتهای صنفی دانشجویی و لیدری حرکتهای دانشجویی است که دو مورد اول را تقریبا به اغلب فعالان سیاسی بازداشت شده نسبت داده اند.
جالب است که در ادله استنادی در کیفرخواست به دلایلی از قبیل عدم همکاری متهم در جریان تحقیقات در نزد کارشناس و انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی ! استناد شده است.
این موارد که فاقد وجاهت حقوقی است مایه امیدواری به قضاوت مطلوب دادگاه است به ویژه که گمان می کنم خیرخواهان کشور در دستگاه های امنیتی و قضایی در شرایط کنونی کشور مایل به تعمیق رنجشها و نارضایتی ها نباشند. انشالله به لطف خدا دوشنبه خوبی در پیش داشته باشیم.»

پریسا رفیعی فعال دانشجویی و دانشجوی رشته عکاسی عصر روز ۶ اسفند ۱۳۹۶ در مقابل درب قدس دانشگاه تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال دانشجویی اهل زنجان، روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دوران مبارزات انتخاباتی اش گفت قرار است دانشگاه را به جای امنیتی کردن، برای استاد و دانشجو امن کند، روحانی در مراسم معرفی وزیر آموزش و پرورش جدیدش به مجلس در هفتم آبان ۱۳۹۶ نیز دوباره بر دانشگاه امن به جای دانشگاه امنیتی تاکید کرد و گفت:‌«هر چه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ درباره محیط دانشگاه‌ها، امن بودن دانشگاه و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها، فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و برای استاد مطرح شد، همچنان رییس‌جمهور و دولت دوازدهم به عهد خود وفادار خواهد بود. من برای امنیت دانشجویان، فضای دانشگاه و خطی که اعلام کردم، معامله نخواهم کرد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید