وکیل رامین حسین‌پناهی: موکلم را جهت اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر منتقل کرده‌اند/ گفتگو

حسین احمدی‌نیاز یکی از وکلای مدافع رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام می‌گوید که این زندانی سیاسی جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ حسین احمدی‌نیاز یکی از وکلای مدافع رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدامی که شامگاه دوشنبه ۲۲ مرداد، تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون اطلاع قبلی به وکلا یا خانواده‌اش، از زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌بود، تایید می‌کند که این زندانی سیاسی جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر منتقل شده‌است.

حسین احمدی‌نیاز، چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «بنده به عنوان وکیل رامین حسین‌پناهی تایید و تصدیق می‌کنم که موکل من را جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر منتقل کرده‌اند و هر آن احتمال اجرای حکم اعدام وجود دارد.»

وکیل مدافع این زندانی سیاسی که سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۹۷ ملاقات کوتاهی با موکلش داشت، افزود: «ما اعلام می‌کنیم که این حکم خلاف قانون صادر شده و تشریفات دادرسی در آن رعایت نشده‌است و حقوق موکل من به طور کامل پایمال شده و این اعدام ضد انسانی است و به طول کامل آن را محکوم می‌کنیم.»

گفتنی است شریفه زرینی (دایه شریفه) ‎مادر رامین حسین‌پناهی ‎در پیام ویدیویی که سه‌شنبه ۳۰ مرداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در مقابل زندان رجایی‌شهر کرج از خطر اجرای حکم اعدام پسرش خبر داد.

‎دایه شریفه مادر این زندانی سیاسی گفت: «پسرم برای اجرای حکم اعدام به اینجا (رجایی‌شهر) منتقل شده و دولت می‌خواهد به‌زودی پسرم را اعدام کند.»

‎شریفه زرینی همچنین از وضعیت بد جسمی رامین خبر داد و اضافه کرد: «برای درمان پسرم کاری نمی‌کنند و تنها به او مسکن می‌دهند.»

‎مادر این زندانی سیاسی در پیامش از دوری راه و هزینه گزاف رفت و آمد از سنندج به رجایی‌شهر کرج خبر داد و در ادامه از تمامی مردم جهت نجات فرزندش یاری خواست.

گفتنی است امجد حسین‌پناهی یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در خصوص آخرین وضعیت برادرش گفته‌بود: «منابع ما خبر داده‌اند که اگر دستور توقف حکم به موقع صادر نشود، رامین اعدام خواهد شد، چرا که پرونده وی به اجرای احکام فرستاده شده و قرار بر این است که این حکم به زودی در زندان رجایی‌شهر اجرا شود.»

رامین حسین‌پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۶ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

‎رامین حسین‌پناهى، فعال سیاسی کُرد، ٢ تیر ۱۳۹۶ بازداشت و پس از ۲۰۰ روز انفرادى و شکنجه های جسمی و روانی، به زندان مرکزى سنندج منتقل شد. این زندانی سیاسی، ٢۵ دی ٩۶ در شعبە یک دادگاه انقلاب شهر سنندج بە اعدام محکوم شد. این حکم، ٢٢ فروردین ۱۳۹۷ در شعبه ٣٩ دیوانعالى کشور در شهر قم مجددا به تایید رسید و جهت اجرای حکم به شعبه ۴ اجرای احکام دادسرای اجرای احکام سنندج ارجاع شد.

‎حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، در حالی صادر و ابلاغ شد، که وی تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را رد کرد، همچنین وکلای این زندانی سیاسی کُرد نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه می دانستند.

‎در ارتباط تایید حکم این زندانی سیاسی، ۳ تن از کارشناسان سازمان ملل، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف حکم اعدام وی شدند و نگرانی خود برای بدرفتاری و شکنجه زندانیان در ایران اعلام کردند.

‎در همین رابطه تاکنون بیش از ده هزار تن از شهروندان، فعالان مدنی و سیاسی با امضای طومار و نامه، صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را محکوم کرده‌اند. همچنین تاکنون بالغ بر ۶٠ تن از نمایندگان پیشین مجلس، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، طی نامه‌ای به رییس دستگاه قضایی ایران، خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین‌پناهی شده‌اند و می توان گفت تمامی نهادهای حقوق بشری با انتشار بیانیه‌ های خواهان لغو فوری حکم اعدام این فعال سیاسی هستند.

‎سازمان عفو بین‌الملل هم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اقدام فوری علیه حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، زندانی کرد ایرانی شده است، در بیانیە این سازمان بین المللی آمدە است “مورد رامین حسین پناهی یکی از حوادث ناگوار و نفس گیر عدالت از آغاز تا اکنون بودە است. (رامین ) بعد از شکنجە های فراوان کە آثار آن در هنگام حضور در دادگاە روی بدنش مشخص شد در یک دادگاه نا عادلانە بە اعدام محکوم شد.”

سازمان عفو بین المل مورد دادرسی و دادگاهی رامین حسین پناهی را “خیانت کامل بە پروسە عدالت نامید” و افزوده “رامین حسین پناهی در دوران بازجویی از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانوادەش و همچنین از دسترسی بە جزئیات پروندەاش محکوم بودە است.”عفو بین الملل با انتقاد شدید از نیروهای امنیتی برای فشار بر رامین حسین پناهی برای شرکت در اعترافات تلویزیونی میگوید “ما از مقامات ایران میخواهیم (کە با اعدام رامین حسین پناهی) کە نهایت انکار حقوق بشر است فهرست کارهای نقص کنندە حقوق بشری خود را کامل نکنند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید