محمد حبیبی؛ عضو زندانی هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران به زندان اوین منتقل شد

محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران که روز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تجمع شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بازداشت شده بود، امروز ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ از زندان تهران بزرگ(فشافویه)  به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کانال تلگرامی حمایت از محمد حبیبی، دقایقی پیش آقای حبیبی طی تماس تلفنی با خانواده از انتقال  خود به قرنطینه زندان اوین خبر داد.

محمد حبیبی، معلم زندانی، روز یکشنبه ۴ شهریورماه، جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان امام خمینی اعزام شده بود، اما بدون دریافت خدمات درمانی مناسب به زندان بازگردانده شد.

گزارش شده، این معلم در بند مشکوک به عفونت ریه و عفونت مجاری ادراری بوده و از درد کلیه نیز رنج می برد.

امیر رییسیان یکی از وکلای محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان پیش تر از محکومیت موکلش به ۱۰ سال و نیم حبس، ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی خبر داد.

جلسه رسیدگی به پرونده محمد حبیبی صبح روز دوشنبه  ۱ مرداد ماه ۹۷ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

امیر رییسیان با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی همه مجازات‌های محمد حبیبی یک و نیم برابر شده و مجازات اشد قابل اجرا است، گفت: «محمد حبیبی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به ۷ سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.»

اعتراض به حکم ۷ سال و نیم حبس محمد حبیبی

محمد حبیبی فعال صنفی معلمان به ۱۰ سال و نیم حبس و شلاق محکوم شد

محمد حبیبی به دلیل آسیب‌دیدگی نیاز به درمان فوری دارد

محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران به زندان بزرگ تهران منتقل شد

گفتنی است، ۶۵۰۰ معلم و فعال مدنی در تاریخ ۴ تیر ماه طی نامه ای به مجلس، خواستار آزادی محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران که در بازداشت بسر می برد شده بودند.

امضاکنندگان نامه خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده‌اند و از کمیسیون آموزش مجلس و همچنین وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی شود.

این نامه به کمیسیون‌های مختلف مجلس ازجمله کمیسیون آموزش، مقامات مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد.

گفتنی است، پس از فراخوان «شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان کشور» مبنی بر برگزاری تجمع معلمان، صبح روز، پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تهران و سایر شهرستان‌ها تجمعات سراسری برگزار شد. در تهران این تجمع مسالمت آمیز به خشونت کشیده شد و بیش  از ۱۵ تن بازداشت شدند.

محمد حبیبی، ۳۹ ساله و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در تجمع سراسری معلمان به همراه رسول بداقی، عالیه اقدام‌دوست، محمدتقی فلاحی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، حسن غلامی بازداشت شد. شش تن از معلمان، روز ۲۳ اردیبهشت به قید کفالت از زندان اوین آزاد شدند و محمد حبیبی سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان بزرگ تهران (زندان موسوم به فشافویه) منتقل شد.

این عضو  زندانی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، روز  دوازدهم اسفند ۹۶ نیز به اتهام اقدام علیه امنیتی و از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت  و پس از یک ماه و نیم بازداشت و بازجویی بدون دسترسی به وکیل، در ۲۶ فروردین ۹۷ با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت  آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید