صالح نیک بخت؛ اعدام موکلانم بدون حضور من صورت گرفته است/سند

صالح نیکبخت وکیل زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی کرد که از سحرگاه روزگذشته اعدام شدند، در گفتگو با ایسنا به جزئیات این پرونده اشاره کرده است.

این وکیل دادگستری در رابطه با خبری مبنی بر اعدام لقمان و زانیار مرادی که روز گذشته (شنبه۱۷ شهریور) همزمان با خبر اجرای حکم رامین حسین‌ پناهی منتشر شد گفته است: “به دنبال انتشار خبری به نقل از یکی از مقامات، من، پدر، برادر و منسوبین این دو جوان و برخی از فعالین مدنی از ساعت دو بعد از نیمه شب تا حوالی ساعت ۶ صبح مقابل زندان گوهردشت واقع در رجایی شهر بودیم. در آنجا ابتدا مأمورین به ما گفتند: پس از ملاقات دیروز (جمعه) این دو نفر زندانی با پدر لقمان و برادر زانیار، آنها را تحویل مقامات اطلاعات داده‌اند و از سرنوشت آنها خبری ندارند؛ آنها به ما اعلام کردند شما برای کسب اطلاعات به این اداره مراجعه کنید.

در مراجعه شبانه به اداره اطلاعات البرز از پشت آیفون به ما گفتند که این دو زندانی در اینجا نیستند و باید به زندان مراجعه کنید.
در هر صورت و در آخرین پاسخ یکی از مسئولین زندان در حوالی ساعت چهار و نیم صبح از ساختمان زندان بیرون آمد و به ما گفت: این زندان نه مجری حکم است و نه پس از تحویل این دو نفر به مرجع فوق، از وضعیت آنها اطلاعی داریم. او با اطمینان گفت حکم آنان در این زندان اجرا نشده است”.

این وکیل دادگستری در ادامه با تاکید به این که در زمان اعدام موکلانش حضور نداشته است گفته است: ” دیروز یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد حکم اعدام با حضور وکیل محکومین اجرا شده، در حالی که این ادعا حداقل در مورد زانیار و لقمان از پایه بی اساس است و صحت ندارد. زیرا من که وکیل این دو نفر بودم و نیز خانواده آنها به شرح فوق از جریان ماوقع اطلاعی نداشته‌ایم و اعدام آنان قبل از تعیین سرنوشت پرونده قتل به شرح زیر مطلع نشده ایم”.

پیش‌تر کمپین در گزارشی تحت عنوان صالح نیک‌بخت؛ موکلانم بدون محاکمه در دادگاه به جای دیگری منتقل شدند در مصاحبه با این وکیل دادگستری به جزئیات پرونده زانیار و لقمان مرادی پرداخته بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید