بیانیه‌ی سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان در محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان طی انتشار بیانیه‌ای دار زدن زندانیان سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی را غیرقابل قبول دانست و آنرا محکوم کرد.

این نهاد حقوق بشری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های اعدام شدگان و جان باختگان و تسلیت به مردم کردستان، در چارچوب اصول راستین و میثاق حقوق بشر مورد باور خود معتقد است، رامین حسین‌پناهی و زنیار و لقمان مرادی، بطرز فوق نادادگرانه‌ای محاکمه و دار زده شده‌اند.

گفتنی است، همزمان با اعدام سه تن از زندانیان سیاسی کُرد، به نام‌های رامین حسین‌پناهی، زانیار و لقمان مرادی؛ دفاتر اداری و مراکز مدنی احزاب کُردستان” روژهلات” از جمله دفتر مرکزی حزب دموکرات کُردستان هدف شلیک چندین فروند موشک دوربرد قرار گرفته و  ۱۶ تن از اعضای کادر رهبری و مدنی حزب دموکرات کردستان جان باخته‌اند.

متن بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان که یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ منتشر شده است را بخوانید:

دار زدن زندانیان سیاسی و کشتار فعالان احزاب کُردستانی غیرقابل قبول و شدیداً محکوم است همانگونه که اطلاع دارید؛ رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی سه جوان کُرد که به اتهاماتی از قبیل فعالیتهای سیاسی و ارتباط با احزاب کُرد در سالیان گذشته دستگیر و زندانی و محاکمه شده بودند، متاسفانه در اقدامی باورناپذیر در ۴۸ ساعت گذشته به دار آویخته شده اند. در همان حال و همزمان با اعدام این سه زندانی سیاسی کُرد، دفاتر اداری و مراکز مدنی احزاب کُردستان” روژهلات” از جمله دفترمرکزی حزب دموکرات کُردستان هدف شلیک چندین فروند موشک دوربرد قرار گرفته و در این رویداد نیز متاسفانه ۱۶ نفر از اعضای کادر رهبری و مدنی حزب دموکرات کردستان از جمله خانمها نسرین حدادی و سهیلا قادری و آقایان کریم مهدوی، ابراهیم ابراهیمی، رحمان پیروتی، هاشم عزیزی، عثمان عثمانی، کریم رسولزاده، پیشوا سیدعمر، جمال اکبری، منصور اکبری پور، فاروق حسن خیاط، محمد حسن پور و هاوری کارساز جان باخته اند. سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ابراز همدردی با خانواده های اعدام شدگان و جان باختگان و تسلیت به مردم کردستان، در چارچوب اصول راستین و میثاق حقوق بشر مورد باور خود معتقد است ، رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی، بطرز فوق نادادگرانه ای محاکمه و دار زده شده اند.
این سازمان هم چنین شلیک راکت و موشک به مراکز مدنی احزاب مخالف و کشتار جمعی مخالفین را زیرپا نهادن تمامی اصول پذیرفته شده حقوق سیاسی و مدنی و جنایت علیه بشریت می داند. از این رو سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان اعدام زندانیان سیاسی کُرد را دار زدن حق حیات و اصول دادگری، و شلیک به دفاتر و مراکز اداری و مدنی احزاب کُردستان را شلیک به اصول زیربنایی حقوق بشر قلمداد نموده و این دو اقدام غیرقابل قبول را شدیداً محکوم می نماید.

تاریخ:یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۹ سپتامبر ۲۰۱۸
شورای مدیریت سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید