مریم کاظمی و سعید اسدی آزاد شدند

کارگردان نمایش “رویای شب تابستان” و مدیر مجموعه تئاتر شهر یک روز پس از بازداشت آزاد شدند.

مریم کاظمی، کارگردان نمایش “رویای شب تابستان” و سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاتر شهر که یکشنبه ۱۸ شهریورماه پس از انتشار تیزر این نمایش به دادگاه فرهنگ و رسانه فراخوانده و بازداشت شده بودند، دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۹۷ آزاد شدند.

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، شب گذشته در گفت و گو با ایرنا گفت: «پیگیری‌های مجدانه سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موجب شد تا قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه حکم آزادی سعید اسدی و مریم کاظمی را امضا کند و پس از مراحل قانونی این آزادی صورت گرفت.»

شهرام کرمی، پیش از این به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته بود “با تلاش‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این آزادی بدون ارائه وثیقه انجام می‌شود.”

نمایش «رویای شب تابستان» تازه‌ترین نمایش گروه تئاتر مستقل به کارگردانی مریم کاظمی بود که پس از اتمام جشنواره آیینی سنتی در شهریور ماه و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرایش را آغاز کرد. این نمایش اثری از ویلیام شکسپیر است که با ترجمه و کارگردانی مریم کاظمی به اجرا در آمد و بنا بود از ۱۱ شهریور تا دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۹۷ ادامه پیدا کند که ادامه این نمایش به دستور مقامات قضایی متوقف شد.

این نمایش حاصل برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مریم کاظمی در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک بود و بازیگران آن هنرجویان همین کلاس‌ها بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید