بلاتکلیفی محمد صالح شهدادزهی در زندان زاهدان

محمد صالح شهدادزهی، فعال مذهبی بلوچ که در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۹۶ ازسوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، کماکان در زندان مرکزی زاهدان پس از گذشت ماه ها بازداشت در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، محمد صالح شهدادزهی فعال مذهبی بلوچ اهل “کوه ون سرباز” مدت یک سال و سه ماه است که در زندان مرکزی زاهدان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

یکی از بستگان این زندانی به کمپین گفت: «دو ماه پیش قاضی پرونده مربوطه با قرار وثیقه موافقت کرده اما اداره اطلاعات با کارشکنی مانع ازادی وی باقرار وثیقه شده است.»

وی افزود: “آقای شهدادزهی از دسترسی به وکیل محروم است و خانواده وی هنگامی که پیش قاضی پرونده مراجعه کردند قاضی پرونده گفته اداره اطلاعات در پی پرونده سازی برای محکومیت شهدادزهی است.”

محمد صالح شهدادزهی، ۱۷ تیر ماه ۹۶ پس از اقامه نماز ظهر در مقابل درب مسجد نور ایرانشهر توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود و پیگیری های خانواده در مورد علت بازداشت و محل نگهداری وی تا زمان تماس نتیجه ای نداده بود.

لازم به ذکر است پدر محمد صالح ” ملا احمد شهداد زهی” نیز سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در ایرانشهر بازداشت شده بود که پس از سه هفته بازجویی و “شکنجه” بدون تفهیم اتهام آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید