خالد حسینی، مظفر صالح نیا و مختار زارعی به زندان سنندج منتقل شدند

ظهر امروز ۲۱ شهریور ماه ۹۷، خالد حسینی، مظفر صالح نیا  و مختار زارعی، از سوی دادسرای سنندج به اتهام تبلیغ برای اعتصاب عمومی در شهر سنندج، تفهیم اتهام شده و با تعیین قرار وثیقه به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.

کانال تلگرامی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری با تایید این خبر نوشته: «امروز ساعت یک و بیست دقیقه ظهر ۲۱ شهریور ماه ۹۷، خالد حسینی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و مظفر صالح نیا فعال کارگری و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، به دستور قاضی شاگلدی با قرار وثیقه هر یک ۸۰ میلیون تومانی به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند. اتهام این فعالین کارگری تبلیغ برای اعتصاب عمومی در شهر سنندج عنوان شده است.»

برپایه همین گزارش، “همزمان مختار زارعی، روزنامه نگار اهل سنندج نیر به اتهام اجتماع و تبانی، با قرار وثیقه ۸۰، میلیونی به زندان مرکزی سنندج انتقال یافت.”

“ساعت ۹ شب بیستم شهریور ۹۷، خالد حسینی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، توسط نیروهای لباس شخصی در شهر سنندج، بازداشت شد.”

همچنین بر اساس گزارش های ارسالی  از سوی منابع آگاه به کمپین، “روز گذشته زمانی که مظفر صالح نیا، جهت ورزش به بیرون از منزل رفته بود، نیروهای لباس شخصی به منزل شخصی او مراجعه و بدون  در دست داشتن حکم قضایی و در حضور همسرش به بازرسی  خانه می پردازند و سپس با او تماس گرفته و از این فعال کارگری خواسته می‌شود جهت پاره ای توضیحات به اداره اماکن برود.”

پیش تر در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۷  کمپین در گزارشی از بازداشت خالد حسینی و مظفر صالح نیا دو فعال کارگری خبر داده بود.

لازم به توضیح است که این افراد بارها از سوی نیروهای امنیتی به دلیل برگزاری جشن نوروز در کردستان ایران، دفاع از حقوق کارگران و برگزاری مراسم روز جهانی گارگر بازداشت و از سوی دستگاه قضایی محاکمه شدند.

صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور۱۳۹۷ براساس گزارش های ارسالی به کمپین و همچنین براساس انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی، اعتصاب عمومی در برخی شهرهای کردنشین ایران، در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کُرد زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و حمله موشکی سپاه پاسداران به احزاب کردی آغاز شده است.

صبح امروز نیز  سه تن از فعالان مدنی به نام‌های سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی در مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

برخی وب سایت‌های حقوق بشری از بازداشت‌ فعالان‌ مدنی در دیگر شهرهای کردنشین از سوی نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

گزارش شده، شهرهای سنندج، بانه، سقر، پاوه، جوانرود، بوکان، مریوان، اشنویه، کرمانشاه و مهاباد به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند. نیروهای امنیتی در مهاباد مغازه‌هایی را که به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند علامت‌گذاری می‌کنند.

برخی از شاهدان عینی از کاهش سرعت اینترنت و حضور پرتعداد نیروهای امنیتی در برخی شهرهای کردنشین  خبر داده‌اند و به گزارشگر کمپین گفته‌اند: “سرعت اینترنت پس از اعتصابات و اعتراض مردم به حکومت به شدت پایین آمده و فضای شهرها کاملا نظامی شده است.”

سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریور حکم اعدام زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در تهران  به اجرا در آمد. در همان روز حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران انجام شد که در این حمله دست کم ۱۶ تن کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید