گزارشی از چهارمین روز اعتصاب غذا مهین تاج احمد پور در زندان تنکابن

مهین‌تاج احمدپور، از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته که درحال تحمل ۱۰ماه خود حبس در زندان تنکابن است، از چهار روز گذشته در اعتراض به محرومیت از حق تماس و تهدیدهای مسئولان دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهین تاج احمدپور، از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه که دوران محکومیت خود را در زندان نشتارود تنکابن سپری می‌کند، از روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۷ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، محرومیت از حق تماس و تهدیدهای مسئولان دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی در گفتگو با گزارشگر کمپین گفت: “مهین در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، مانع تراشی مسئولین زندان برای استفاده از تلفن  و تهدید ریاست و رئیس حراست زندان مبنی بر تشکیل پرونده جدید دست به اعتصاب غذا زد”.

وی در ادامه گفت: “مهین‌ به خاطر ممانعت مسئول تلفن وارد بحث شد و افسر نگهبان (خانم شعبانی) به جای رسیدگی به وضعیت‌اش به او توهین و تهدید کرد، روز بعد افسر نگهبان به مهین گفت که پرونده‌ی جدیدی تحت عنوان توهین به مقدسات برای او باز شده و این در حالی است که مهین تنها با مسئولین زندان درگیری لفظی داشت و به مقدسات هم توهین نکرد”.

مهین تاج احمدپور در اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶ بازداشت و در تاربخ ۱۲ اردیبهشتماه ۹۷ از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ تنکابن به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در تاریخ ۲۰ مردادماه توسط دادگاه انقلاب تنکابن به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم تاج احمدپور در ۲۳ مردادماه ۹۷ مجددا بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان نشتارود تنکابن منتقل شد.

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر افزایش یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید