بازداشت شمارى از شهروندان در سوسنگرد/ ویدیو

روز گذشته نیروهاى امنیتى شمارى از شهروندان سوسنگرد را بدلیل سر دادن شعار به سیاست های نظام حاکم بر ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، شماری از شهروندان عرب اهل سوسنگرد در مراسم روز تاسوعا،  با سر دادن شعارهایی به زبان عربی به سیاست های نظام حاکم بر ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «شهروندان این شهر در مراسم عزادارى محرم در اعتراض به سیاستهاى نظام حاکم بر ایران شعار :«بِسْم الدین، باگونه الحرامیه… ترجمه: بنام دین، دزدان ثروت ما را چپاول کردند، را سر دادند.»

هویت دو تن از بازداشت شدگان روز گذشته در سوسنگرد، “احمد سویدى از اهالى روستاى حجیه” و “فایز عفراوى از اهالى روستاى البوعفرى از توابع شهر سوسنگرد” عنوان شده است.

از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان سوسنگردی اطلاعی در دست نیست و خانواده این افراد در بی خبری از وضعیت آنان بسر می برند.

در ماههای اخیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در استان خوزستان فشارهای خود را علیه فعالان عرب تشدید کرده، بطوری که بیش ازصدها نفر از فعالان عرب در اهواز و چند شهر دیگر از سوی این  نیروها بازداشت شده اند.

سوسنگرد (خفاجیه) شهری است در استان خوزستان. این شهر در شهرستان دشت آزادگان قرار گرفته است و در زمان جنگ ایران و عراق، برای مدتی به اشغال ارتش عراق در آمده است.سوسنگرد طبق تقسیمات کشوری مرکز شهرستان دشت آزادگان است. جمعیت این شهر بالغ بر ۱۲۰۰۰۰نفر است. در زمان جنگ ارتش عراق ۳ بار برای تصرف سوسنگرد تلاش کرد که بامقاومت شدید مردم مواجه شد، ولی در حمله سوم شهر در محاصره ارتش عراق قرار گرفت. مردم این شهر عرب و پیشه عمده مردم کشاورزی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید