مهین تاج‌احمدپور به اعتصاب غذای خود پایان داد

مهین‌تاج احمدپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان نشتارود تنکابن که از ۱۹ شهریورماه سال جاری در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و محدودیت های خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهین‌تاج احمدپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان نشتارود تنکابن، که در ۱۹ شهریورماه سال جاری در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و محدودیت های خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز سه‌شنبه ۳ مهرماه ۱۳۹۷ به اعتصاب غذای خود پایان داد.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: “مسئولان زندان به او قول رسیدگی به وضعیت‌اش را دادند و از او خواستند تا فرم درخواست آزادی مشروط را بنویسد تا در اسرع وقت به این درخواست رسیدگی کنند”.

مهین تاج احمدپور در اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶ بازداشت و در تاربخ ۱۲ اردیبهشتماه ۹۷ از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ تنکابن به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در تاریخ ۲۰ مردادماه توسط دادگاه انقلاب تنکابن به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم تاج احمدپور در ۲۳ مردادماه ۹۷ مجددا بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان نشتارود تنکابن منتقل شد.

کمپین پیش‌تر در گزارشی تحت عنوان گزارشی از چهارمین روز اعتصاب غذا مهین تاج احمد پور در زندان تنکابن به آخرین وضعیت این زندانی پرداخته بود.

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر افزایش یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل