۲۲ تن از رانندگان کامیون اعتصاب کننده در استان فارس بازداشت شدند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، از بازداشت ۲۲ نفر از کامیون‌داران اعتصاب کننده در این استان  خبر داد.

به گفته کاووس محمدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس ۲۲ تن از رانندگان کامیون اعتصاب کننده در استان فارس بازداشت شدند؛ وی مدعی شده است که کامیونداران معترض بازادشت شده، مخلان نظم و آسایش بوده‌اند.

گرانی قطعات و لوازم مصرفی کامیون با توجه به بالا رفتن نرخ ارز در چند ماه گذشته یکی از اصلی ترین دلایل  اعتصاب کامیوندارن در روزهای اخیر عنوان شده است.

روز گذشته ۴مهرماه ۹۷  این اعتصابات سراسری در شهر های “اردبیل، گرگان، تهران، اصفهان، نیشابور، زرین‌شهر، قزوین، کرمانشاه، اهواز، شوش، زنجان، تبریز و سیرجان” ادامه داشته و براساس اخبار و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، این اعتراضات روز جاری نیز  تدوام داشته است.

عیسی.م یکی از کامیون داران تهران درباره دلایل این اعتصاب پیش‌تر به کمپین گفته بود: “کامیون داران کانال تلگرامی دارند و از طریق آن در تمام کشور با یکدیگر در ارتباط هستند. روز جمعه هم اعلام کردند از شنبه اعتصاب می کنند و این اتفاق هم افتاد”.

این کامیون‌دار تهرانی، گرانی قطعات و لوازم مصرفی کامیون، با توجه به بالا رفتن نرخ ارز را دلیل اصلی این اعتصاب می‌داند.

محسن بیگدلی از اعضای سندیکای کامیون داران گرگان نیز ضمن تاکید بر اینکه خواسته کامیون داران صرفا افزایش نرخ کرایه بار نیست به گزارشگر کمپین توضیح داد: “مشکلات ما صرفا نرخ کرایه نیست، چون ما معتقدیم لوازم مصرفی و قطعات‌مان باید با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در اختیارمان قرار گیرد”.

اعتصاب سراسری کامیونداران در شهرهای مختلف کشور از روز اول مهرماه در پاسخ به انتشار فراخوانی  در شبکه های اجتماعی آغاز شد.

اعتصاب کامیون‌داران نخستین بار از اول خرداد امسال آغاز  و بیش از دو هفته به طول انجامید. کامیون‌داران خواستار کاهش نرخ کمیسیون، افزایش کرایه‌ها و کمک دولتی پرداخت حق بیمه بودند؛ این اعتصاب با تصمیم دولت برای افزایش کرایه ها و کمک به رانندگان و کامیون‌داران پایان یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید