محمد مهدوی‌فر در پرونده‌ای جداگانه به احکام زندان محکوم شد

Mohammad Mahdavi Far_Kampain. info

محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی اهل آران و بیدگل که دوران محکومیت دو ساله خود را در زندان مرکزی اصفهان سپری می‌کند، طی حکمی در پرونده جدید به احکام زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، محمد مهدوی‌فر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب آران و بیدگل در پرونده ای جدید به احکام زندان محکوم شد.

محمد مهدوی‌فر پیش‌تر در تاریخ ۷ مرداد‌ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۱۰۱ کیفری دو دادگستری  آران و بیدگل در این پرونده ابتدا به اتهام “معاونت در نشر اکاذیب” به تحمل هشت‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی در بخش دوم این پرونده از بابت “توهین به رهبری”، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “تبلیغ علیه نظام” و “برهم زدن امنیت” روز یکشنبه مورخ ۱۱ شهریورماه ۹۷ در شعبه اول دادگاه انقلاب آران و بیدگل برگزار شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت پرونده این فعال مدنی به کمپین گفت: “بر اساس رای صادره از سوی شعبه اول دادگاه آران و بیدگل، آقای مهدوی‌فر از بابت اتهام “توهین به رهبری” به تحمل سه سال حبس تعزیری و دوسال اقامت در شهرستان سرباز و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک‌ونیم سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در شهرستان سرباز محکوم شد و همچنین از بابت اتهامات “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” و “برهم زدن امنیت” نیز تبرئه شد”.

این منبع در ادامه توضیح داد: “دادگاه تنها اشد مجازات را در نظر گرفت، یعنی حکم آقای مهدوی‌فر تنها سه سال حبس تعزیری و دوسال اقامت در شهرستان سرباز است”.

این فعال مدنی که دوران محکومیت دو ساله خود در را زندان اصفهان سپری می‌کند، بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم در بند عمومی و در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر نگهداری می‌شود.

محمد مهدوی‌فر ۴۸ ساله، غواص و تخریب‌چی جنگ هشت ساله ایران و عراق، شهریور ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب آران و بیدگل به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به آیت‌الله خمینی”، به ۳ سال حبس تعزیری و ۴ سال تبعید به شهرستان خاش در جنوب شرقی ایران محکوم‌ شده‌بود، پس از اعتراض به رای صادره، حکم وی از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

وی در ۲۴ دی‌ماه سال جاری در مشهد بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت دو ساله خود به زندان مرکزی اصفهان منتقل شد.

این شاعر اهل آران و بیدگل پیش‌تر نیز به اتهام سرودن شعر الفبا، مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری استان کاشان به اتهام «نشر اکاذیب» محاکمه و به یک‌‌سال‌ و نیم حبس محکوم شدهبود. اتهام «نشر اکاذیب» به این شاعر اهل آران و بیدگدل در مرداد ۱۳۹۵ از سوی «حمیدرضا امانی» ریاست شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» تغییر یافت و حکم صادره از یک سال و نیم حبس به ده ماه حبس تقلیل یافت و با رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول مجازات تایین شده برای «محمد مهدوی فر» به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

محمد مهدوی‌فر تا کنون بارها به دلیل اشعار، نامه‌های خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، نامه به پاپ، باراک اوباما و همچنین شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز بازداشت و به اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی و ارتباط با دول متخاصم روبه رو شده‌است.

بیشتر بخوانید:

محمد مهدوی‌فر سراینده شعر الفبا مجددا به دو سال حبس محکوم شد
تقلیل حکم محمد مهدوی فر در دادگاه تجدید نظر
برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات محمد مهدوی فر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید