ممانعت از رسیدگی و مطالعه پرونده علی معزی توسط وکیل از سوی دادگاه

از رسیدگی ومطالعه به پرونده «علی معزی» از زندانیان سیاسی دهه۶۰توسط وکیل از سوی «آصف حسینی» ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،امیر ارسلان داودی وکیل علی معزی برای رسیدگی به پرونده موکلش در روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مراجعه کرده و نسبت به پرونده سازی های جدید، محاکمه موکلش و بی اطلاع آنها به عنوان وکیل و عدم حضورش در دادگاه موکلش اعتراض نمود و خواستار مطالعه پرونده برای تنظیم لایحه دفاعی شده است.

این موضوع با ممانعت «آصف حسینی» رییس شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج روبرو شد و اجازه مطالعه پرونده و دفاع از این زندانی سیاسی به وی داده به وکیل وی داده نشده است.

پیش تر این زندانی سیاسی در حدود ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ جهت رسیدگی به پرونده و اعزام به دادگاه فراخوانده شد.
اما وی با غیر قانونی و نا مشروع خواندن این دادگاه از رفتن به دادگاه امتناع ورزید. با اصرار های مکرر پس از رجوع وی به قسمت اعزام به دادگاه وی به صورت کتبی دادگاه خود را نامشروع خواند.
پس ار گذشت دقایقی این زندانی سیاسی از سوی ۵ مامور و یک سرگرد مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت.
در طی این ضرب و شتم وحشیانه پیشانی وی به علت برخورد با نرده های آهنی داخل راهرو شکاف برداشت و منجر به خونریزی شدید شده است.
سپس با ضربه های پی در پی باتوم وی را به زمین انداخته و به دست و پای این زندانی سیاسی دستبند زده و او را کشان کشان سوار بر خودرویی کرده و به شعبه ۱ دادگاه کرج به ریاست قاضی «آصف حسینی» منتقل کرده اند. این زندانی سیاسی در شرایط بسیار بد جسمی حاصله از ضربه های باتوم ،شکستگی پیشانی و خونریزی ، مورد تهدید قاضی آصف حسینی قرار گرفته بود و در پایان دادگاه، وی به زندان مرکزی کرج یازگردانده و در اجرای احکام، حکم صادره به وی ابلاغ گردیده بود و از این زندانی سیاسی خواسته شده بود که حکم مربوطه ۱ سال زندان را امضا نماید .
این زندانی سیاسی اعلام نمود که نسخه ای از حکم صادره را به وکیل و یا خانواده وی ارسال کرده و از آنها امضا بخواهند و از انجام این کار خودداری کرده است. ماموران دادگاه اعلام نموده اند که حکم صادر شده به هیچکس ارسال نخواهد شد.

زندانی سیاسی «علی معزی» تنها به دلیل شرکت در مراسم تشیع و خاکسپاری جانباختگان علی صارمی و محسن دکمه چی بازداشت و با پرونده سازی وزارت اطلاعات به زندان محکوم گردیدو بیش از ۴ سال است که در زندان می باشد.
او همچنین به دلیل حضور ۲ فرزندش در شهر اشرف تحت فشارهای شدیدی قرار دارد.

«علی معزی»از بیماری سرطان مثانه و بیمارهای کلیوی رنج می برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید