اقبال احمد پور از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد

اقبال احمدپور، زندانی محبوس در بند ۱۳ زندان مرکزی ارومیه از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، اقبال احمدپور که در بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بسر می برد، طی حکمی از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس محکوم شد.

به گفته یک منبع آگاه، «جلسه رسیدگی به پرونده اقبال احمدپور از اهالی روستای انبه ارومیه روز پنج‌شنبه دوازدهم مهرماه برگزار شد و این شهروند کُرد بدون دسترسی به وکیل در دادگاه انقلاب ارومیه حاضر و به پنج سال حبس محکوم شده است.»

کمپین پیش از این در گزارشی از بازداشت و انتقال این شهروند کُرد به زندان مرکزی ارومیه خبر داده بود.

تفهیم اتهام و انتقال به زندان ارومیه یک شهروند بازداشتی اهل روستای انبه

اقبال احمدپور، فرزند محمد، در روز بیستم شهریورماه ۱۳۹۷ به اتهام عضویت در یکی از احزاب سیاسی مخالف نظام، از سوی نیروهای اطلاعات ارومیه بازداشت و پس از‌ سپری کردن ۱۲ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات و تفهیم اتهام، به بند ۱۳ (بند جوانان) زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

گزارش شده است،  این شهروند کرد در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت  شکنجه های شدید روحی و جسمی قرار گرفته و از دسترسی  به وکیل و تماس با خانواده نیز محروم بوده است.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کُرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی و شهروندان کُرد را به اتهام  همکاری با احزاب کرد مخالف نظام  بازداشت  و به احکام سنگین قضایی محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید