گزارشی از آخرین وضعیت ایوب پرکار در آستانه یازدهمین سال از حبس

ایوب پرکار، در آستانه یازدهمین سال از حبس ۲۰ ساله خود را در زندان کانون شوشتر درحالی سپری می‌کند که کماکان از حق مرخصی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایوب پرکار، زندانی سیاسی تبعیدی، در آستانه یازدهمین سال از دوران محکومیت ۲۰ ساله خود را در شرایط نامناسب سپری می‌کند.

این زندانی سیاسی پس از گذشت حدود ۱۱ سال، دوران محکومیت خود را در حالی سپری می‌کند که از حق مرخصی محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به آقای پرکار به کمپین گفت: “با گذشت نزدیک به ۱۱ سال ایوب هنوز به مرخصی اعزام نشده، دوری راه باعث شده تا این زندانی در دیدار با خانواده خود با مشکلات مضاعفی روبه رو شود”.

ایوب پرکار در دی‌ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام “محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به اعدام محکوم شد، پس از اعتراض نسبت به رای صادره این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ۲۰ سال حبس کاهش پیدا کرد.

پس از تائید این حکم، وی ابتدا از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان بهبهان تبعید و سپس به زندان کارون اهواز منتقل شد که پس از تعطیل شدن این زندان وی به زندان جدید در خارج از شهر اهواز واقع در جاده شوشتر، منتقل شد؛ این زندان به نام کانون شوشتر معروف است با این‌حال نشان مشخصی از این زندان در اطلاعات منتشر‌شده سازمان زندان‌های استان خوزستان وجود ندارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید