محمد رمضان زاده با وثیقه از زندان بجنورد آزاد شد

محمد رمضان زاده، مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان که روز یک‌شنبه ۲۱ مهرماه، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد رمضان زاده که پیش از آغاز تحصن معلمان در روز  ۲۱ مهر در بجنورد بازداشت شده بود، امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه و پایان مراحل دادرسی از زندان بجنورد آزاد شد.

روز یک‌شنبه ۲۲ مهرماه، در پی فراخوانی که پیش‌تر از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان  منتشر شده‌بود، تحصن سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران، در دفتر مدارس آغاز شد.

پیش از آغاز تحصن معلمان، محمدرضا رمضان‌زاده روز  ۲۱ مهر بازداشت و کانال و گروه تلگرامی معلمان توسط نیروهای امنیتی در اختیار نهادهای امنیتی قرار گرفت.

کانال کانون صنفی معلمان با اعلام خبر بازداشت محمد رمضان‌زاده نوشته بود، نیروهای امنیتی پس از در اختیار گرفتن کنترل رسانه معلمان، پیام‌ها و پست‌ها تهدیدآمیز منتشر کرده‌اند.

طی روزهای گذشته نیز چند تن از معلمان پس از انجام تحصن در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر در شهرهای تهران، قزوین، بجنورد، سقز، مریوان، کرمانشاه و الیگودرز از سوی نهادهای امنیتی احضار شدند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی  قبل تر در گزارشی از احضار شش تن از معلمان در شهر سقز به نام های «طاهر قادرزاده»، «سلیمان عبدی»، «علی حسینی»، «احمد قادری»،«‌حمید یزدانی» و «خالد عبدالهی» به نهادهای امنیتی خبر داده بود.

علت فراخواندن این معلمان «شرکت در اعتصابات صنفی» اعلام شده است.

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

به عنوان نمونه می توان به سرکوب معلمان در روز ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد که در اعتراض به پولی سازی و خصوصی‌سازی آموزش در بیش از سی شهر کشور شکل گرفته بود. تنها در تهران بازداشت پانزده تن از معلمان معترض گزارش شده بود که  برخی از این معلمان معترض با قرار وثیقه یا کفالت به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

برخورد امنیتی با معلمان؛ شش تن از معلمان سقز احضار شدند

دست‌کم دو معلم در ارتباط با اعتراضات صنفی اخیر بازداشت شدند

آغاز اعتصاب سراسری معلمان از ۲۲ مهر

گزارشی از تحصن سراسری فرهنگیان؛ یک‌شنبه ۲۲ مهرماه/ تصویر

افزایش ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایران/ بوی ماه مهر با معلمان در بند

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید