برگزاری دادگاه مصطفی دانشجو در آبان ماه/ سند

علی شریف زاده وکیل مدافع مصطفی دانشجو از برگزاری دادگاه این وکیل و درویش گنابادی محبوس در زندان اوین‌ درشعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی، علی شریف‌زاده وکیل مدافع مصطفی دانشجو در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ابلاغیه دادگستری، از برگزاری جلسه دادگاه این فعال حقوق درویشان گنابادی محبوس در زندان اوین خبر داده است.

به گفته‌ی شریف‌زاده، آقای دانشجو روز ۱۵ آبان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه خواهد شد.

علی شریف‌زاده وکیل مصطفی دانشجو پیش تر در روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، طی یادداشتی درخصوص تمدید قرار بازداشت مصطفی دانشجو نوشته بود: “در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه رسما وکالت پرونده مصطفی دانشجو را به عهده گرفتم. علیرغم بیماری شدید قلبی و ریوی مصطفی دانشجو با درخواست وی مبنی بر تقلیل یا تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه به واسطه شرایط جسمانی ایشان بود از طرف قاضی مقیسه مورد پذیرش واقع نشد و قرار بازداشت موقت ایشان تمدید شد”.

این وکیل زندانی که شامگاه ۱۷ تیر در خانه مادرش با دستور بازپرس هادی‌پور از شعبه سوم دادسرای امنیت (شهید مقدس) توسط هفت مأمور مسلح بازداشت و پس از ۴۵ روز نگهداری در سلول انفرادی ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات به قرنطینه اوین و از آنجا به بند ۴ که مخصوص نگهداری مجرمان مالی و اقتصادی است، منتقل شد.

در آن زمان گزارش شده بود که در اثر حمله‌ی شبانه‌ی مأموران برای دستگیری این فعال حقوق درویشان گنابادی، مادر سالخورده، همسر و دختر خردسال  آقای دانشجو بدیل شوک ناشی از این عمل نیروهای امنیتی به اورژانس بیمارستان منتقل شده‌اند.

مصطفی دانشجو در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۰ نیز با حکم هفت ماه حبس تعزیری راهی زندان ساری شد که در مدت تحمل این حکم با تشکیل پرونده جدیدی به زندان اوین منتقل و به سه سال و شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

این وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی که بیش از ۴ سال در زندان‌های اوین و ساری محبوس بود، در روزدوشنبه ۲۸ اردیبهشت  ماه ۱۳۹۴ با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

لازم به توضیح است، حراست کل دانشگاه آزاد در اردیبهشت ماه سال گذشته طی نامه‌ای از ادامه‌ی تحصیلات  مصطفی دانشجو، در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی جلو گیری کرده و همچنین پروانه وکالت این وکیل دادگستری نیز در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهاى امنیتی لغو شده است.

•ممانعت از اعزام مصطفی دانشجو به مراکز درمانی خارج از زندان

•مصطفی دانشجو به قرنطینه زندان اوین منتقل شد

•مصطفی دانشجو به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد

•مصطفی دانشجو در بیمارستان بستری شد+ عکس

•مصطفی دانشجو آزادشد+عکس

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید