مشروبات الکلی جان ۸۵ شهروند را گرفت

شمار فوتی‌ها بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل در ایران در دو ماه گذشته به ۸۵ نفر افزایش یافت.

پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس ایران اعلام کرد که تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در استان‌های البرز، تهران، خراسان شمالی، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، کردستان و قزوین طی دو ماه اخیر به ۹۷۴ نفر رسیده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری «ایرنا» گفته است: “تعداد فوتی های دو ماه اخیر ۸۵ نفر است که به تفکیک استان‌های هرمزگان ۲۶ نفر، خراسان شمالی ۷ نفر، البرز ۲۹ نفر، تهران ۱۱ نفر، فارس ۶ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۲ نفر، مرکزی ۳ نفر، قزوین ۱ نفر را شامل می‌شود.

نود و یک درصد مسمومین، مرد هستند. در ۵۵ روز گذشته و از مجموع ۹۷۴ نفر مسموم، ۹۲ درصد معادل ۸۸۳ نفر مرد و ۸ درصد معادل ۹۱ نفر زن بودند. بیشترین تعداد مسمومیت با الکل در ۵۵ روز گذشته مربوط به محدوده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال بوده است”.

مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع است، بر اساس ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی جدید، مجازات حد خوردن مواد الکلی و مست‌کننده برای مرد و یا زن‌، هشتاد ضربه شلاق است‌؛ مطابق قانون مجازات اسلامی هم حد به مجازاتی گفته می شود که نوع و میزان و کیفیت آن در «شرع» تعیین شده است‌.

گفتنی است، بر اساس کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق ممنوع است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید