اعتراض کارگران هفت‌تپه ادامه دارد

اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه همچنان ادامه دارد، کارگران معترض خواهانِ خلع ید از بخش خصوصی شده‌اند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا گزارش داده، در روزهای گذشته علیرغم تعطیلات رسمی، اعتراض کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه ادامه داشته‌ است.

این کارگران که نگران وضعیتِ «مبهم» کارفرما هستند، می‌گویند: “مدت‌هاست به تعهدات در قبال کارگران این مجتمع عمل نشده‌ است و ما خواهان روشن شدن اوضاع هستیم”.

این کارگران با انتقاد از بلاتکلیفی ایجاد شده، خواستار بازگشت به زیرمجموعه دولت هستند.

کارگران هفت تپه می‌گویند: “عموم مشکلات ما از زمان واگذاری به «بخش خصوصی» شروع شد لذا امروز مهم‌ترین مطالبه‌ ما، خلع ید از بخش خصوصی و دولتی شدن مجموعه است”.

به ادعای این کارگران؛ “در حال حاضر حدود ۱۰۵ روز است که دستکم ۲ هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه دستمزد دریافت نکرده‌اند”.

به گفته آنان؛ “تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روزی که اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به صورت غیرمستمر آغاز شده، اخبار متعددی از منابع رسمی و غیررسمی تخلفات هیات مدیره و سهامداران مجتمع هفت تپه به گوش ما کارگران می‌رسد و در این ارتباط هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی قصد پاسخگویی به سوالات ما کارگران را ندارند”.

در عین حال حدود ۲۷۰ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با همراهی همکاران خود در این دوره از اعتراضات مدعی هستند کارفرما به وعده‌ پرداخت مطالبات بازنشستگی آنها عمل نکرده و آنها هنوز منتظر هستند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند: “بیش از دو سال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوص واگذار شده است و ما تقریبا هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در این مجتمع بوده‌ایم”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید