مسعود کاظمی آزاد شد

مسعود کاظمی، خبرنگار سابق روزنامه شرق که هفته گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود، امروز با قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷، مسعود کاظمی،  روزنامه‌نگار ایرانی که سابقه همکاری با روزنامه‌های شرق، قانون و سردبیر ماهنامه صدای پارسی را دارد با قرار کفالت آزاد شد.

سید علی مجتهد زاده وکیل دادگستری در این رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: «مسعود کاظمی با تودیع قرار تأمین و با مساعدت بازپرس محترم شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه در پذیرش قرار قانونی آزاد شد.»

مسعود کاظمی روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

شیما تدریسی از نزدیکان این روزنامه نگار پیش تر در صفحه توئیتر خود از بازداشت مسعودکاظمی خبر داده و نوشته بود: «به گفته همسایه‌ها امروز قبل از ظهر چند نفر با ورود به خانه ما مسعود را با خود برده‌اند. از نهاد بازداشت کننده و علت بازداشت بی‌خبریم و لپ‌تاپ‌ها و هارد و فلش برخی وسایل را برده‌اند.»

مسعود کاظمی  قبل از بازداشتش در صفحه توئیتر خود درباره فسادهای رخ داده در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطالبی نوشته بود. او همچنین سوال‌هایی از حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، درباره قتل‌های زنجیره‌ای پرسیده بود.

سازمان فرانسوی خبرنگاران بدون مرز می گوید: «ایران همچنان یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است، بر اساس آخرین گزارش این سازمان ایران در میان ۱۸۰ کشور جهان از نظر آزادی رسانه‌ها و بیان در ردیف ۱۶۵ قرار دارد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید