مجید عزیزی جهت تحمل حبس راهی زندان شد/ سند

مجید عزیزی، فعال مدنی  و از حامیان دختران خیابان انقلاب که در اعتراض به حجاب اجباری در شیراز بازداشت شده بود، جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز ۲۸ آبان ۱۳۹۷، مجیدعزیزی، فعال مدنی ساکن شیراز که بدلیل حمایت از دختران خیابان انقلاب و در اعتراض به حجاب اجباری از سوی نیروهای امنیتی بازادشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به یک سال زندان محکوم شده بود، پس ازحضور در دادگاه از سوی ظابطان قضایی بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

حکم این فعال مدنی از سوی شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس به ریاست محمد رضا حسین پور عینا تایید شد.

مسیح علی نژاد روزنامه نگار آزاد در همین رابطه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «مجید که کارشناس بازیگری سینماست ، از اولین مردانی بود که برای اعتراض به حجاب اجباری با کمپین چهارشنبه های سفید و دختران خیابان انقلاب همراه شد.

او پس از بازداشت وضرب و شتم توسط نیروهای انتظامی و امنیتی، به جرم تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده بود و حکم دردادگاه تجدید نظر هم ناعادلانه تایید شد، امروز پس ازحضور در دادگاه بادستبند جلوی چشم مادرنگران وخانواده جهت اجرای حکم یک ساله به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.»

پیش تر گزارش شده بود که فرهاد میثمی، علی قلی‌لو و مجید عزیزی سه مردی هستند که به دلیل مخالفت با حجاب اجباری و در دفاع از زنان کمپین ضد حجاب اجباری بازداشت و زندانی شدند.

علی قلی‌لو اولین مردی بود که در دفاع از زنان شال بر سر کرد و پس از آن در خیابان شال سفیدش را به چوب بست و در مشهد بازداشت شد. فرهاد میثمی به دلیل  اعتراض علیه حجاب اجباری بازداشت و در زندان اوین است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید