دو شهروند ساکن اهواز و حمیدیه بازداشت شدند

در ادامه بازداشت شهروندان ساکن خوزستان، عماد بیانات و حسن ساعدی دو شهروند ساکن اهواز و حمیدیه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، عماد بیانات شهروند ساکن کوی علوی اهواز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع آگاه در رابطه با بازداشت عماد بیانات به کمپین گفت: «ظهر امروز منزل عماد از سوی نیروهاى اداره اطلاعات با سه اتومبیل محاصره و بعد از بازداشت عماد و ضبط تمامی موبایل های افراد خانواده، او را به محل نامعلومى منتقل کردند.»

حسن ساعدی شهروند ساکن حمیدیه نیز روز شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷،  از سوی نیروهای اداره اطلاعات در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از محل بازداشت و محل نگهداری این دو شهروند بازداشت شده تاکنون اطلاع مشخصی در دست نیست.

به گفته منابع محلی، بازداشت‌ها گسترده در خوزستان پس از حمله مرگبار مسلحانه به یک رژه نظامی در اهواز آغاز شده است که در آن ۲۴ نفر، از جمله تماشاگران، کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

فلیپ لوتر، مدیر تحقیقات عفو بین الملل در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا گفت:«ابعاد دستگیری‌ها در هفته‌های اخیر به شدت نگران کننده است. زمان‌بندی این بازداشت‌ها نشان می‌دهد که مقامات ایرانی حمله اهواز را دستاویزی قرار داده‌اند تا اعضای اقلیت عرب اهوازی، از جمله فعالان مدنی و سیاسی، را مورد حمله قرار دهند تا هرگونه مخالفتی در استان خوزستان را در هم بشکنند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید