اعلام حمایت تعدادی از زندانیان سیاسی، از کارگران معترض هفت تپه و فولاد ملی اهواز

شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از کارگران معترض هفت تپه و فولاد ملی اهواز اعلام کردند.

در بخشی از بیانیه آمده‌است: «ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت، ضمن حمایت از کارگران شریف هفت تپه و فولاد اهواز، بر عزم و اراده آنان درود می‌فرستیم و دیگر اصناف و اقشار تحت ستم را به اتحاد و همبستگی با آنان فرا می‌خوانیم.»

متن کامل نامه که به امضای چند زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر رسیده را به نقل از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی بخوانید:

“مقاومت و ایستادگی با شکوه کارگران شریف و زحمتکش نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز، پژواک دیگری از فریاد خشم کارگران و ستم‌دیدگان مردمی است که از غارت و ستم حکومتی غرقه در فساد و دزدی به ستوه آمده‌اند. مردمی که هر روز شاهد چپاول دارایی و دسترنج کار خود هستند و ثروت و سرمایه‌های آنان در ازای تحمیل فقر، گرسنگی و سیه روزی فاجعه بار به تنور آتش جنگ و تروریسم ریخته و یا هزینه سرکوب اعتراضات آنان می‌شود، امروز به درستی، آدرس صحیح دشمن واقعی خویش را دریافته‌اند.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت، ضمن حمایت از کارگران شریف هفت تپه و فولاد اهواز، بر عزم و اراده آنان درود می‌فرستیم و دیگر اصناف و اقشار تحت ستم را به اتحاد و همبستگی با آنان فرا می‌خوانیم، چرا که معتقدیم، یگانه راه حل مشروع و عادلانه علیه ظلم و چپاول، تنها از مسیر خیزش و قیام می‌گذرد. مسیری که با اتحاد سراسری و متشکل از تمامی اصناف و اقشار ستم دیده، به برچیده شدن بساط غارتگران و ستمگران راه خواهد برد.

محمد امیرخیزی، سعید ماسوری، محمدعلی منصوری، پیام شکیبا، آرش صادقی، سعید شیرزاد، حسن صادقی، ابوالقاسم فولادوند، ابراهیم فیروزی، مجید اسدی
چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۷ زندان گوهردشت”

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان امسال، پس از آن شدت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شد و در حال حاضر اسماعیل بخشی (نماینده تجهیزات)، محمد خنیفر (تجهیزات)، مسلم آرمند (نماینده تجهیزات) و سیدحسن فاضلی (نماینده تجهیزات) به همراه سپیده قلیان، فعال مدنی و خبرنگار از جمله افرادی هستند که طی اعتراضات روزهای اخیر کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید