سحر کاظمی و مادرش به صورت موقت آزاد شدند

سحر کاظمی و مادرش مهوش امیری، به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شنبه ۳ آذرماه، سحر کاظمی، فعال مدنی و مادرش، مهوش امیری، تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج، آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «مقامات قضایی سنندج که پیش از این بارها با آزادی وی مخالفت کرده‌بودند، با آزادی موقت این فعال محیط زیست موافقت کرده و وی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌است.»

این منبع افزود: «مادر سحر هم امروز آزاد شد، اما مقامات قضایی هنوز با آزادی مادح فتحی، همسر سحر کاظمی موافقت نکرده‌اند.»

صبح روز ۱۸ مرداد، ماموران اداره اطلاعات بدون در دست داشتن حکم قضایی به منزل سحر کاظمی وارد شده و پس از بازرسی کامل منزل این فعال مدنی و پس از ضبط برخی لوازم شخصی، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

از سوی دیگر مادر این فعال مدنی و همسرش مادح فتحی، پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

یک منبع مطلع به کمپین گفته‌بود:‌ “این فعال مدنی و محیط زیست، پس از انتقال به بند زنان زندان سنندج هر روز برای بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل می‌شد”.

مادح فتحی، همسر سحر کاظمی نیز، پاییز سال گذشته بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات سنندج نگهداری شده است.

سحرکاظمی از مربیان وزرشی ساکن سنندج، بدلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و محیط زیستی تا کنون بارها به اداره اطلاعات سنندج احضار  و مورد بازجویی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید